barkarby by night

Jag gjorde ett studiebesök ut i förorten igår och hängde på en kvarterskrog som heter Lilla Barkarby. Sånna där ställen är ju som dom är men för att vara ett "sånt där ställe" så var det riktigt schysst! Ägaren har varit Chefssommilier på Ulriksdals värdshus och det märktes ju på klassen. Åt en fantastisk tortellini fylld med ricottaost och spenat som serverades med oxfilé och pestosås. Till det försökte Hanna (ägaren)sälja in en slags mörk öl som skulle passa bra men jag vet inte, det är inte min grej. Dom vägrar servera "en stor stark" men jag hittade en sort som passade min millenium-starköls-smak :) Barry hänger som sagt ofta där när han är i Sverige så han kände ju alla som jobbade och dom var väldigt gulliga mot oss och satt ner och snackade ibland. Mot slutet hamnade vi i nån diskussion om holländsk fotboll med några locals där jag fick sitta och översätta eftersom gubben inte var så bra på engelska. Det är rätt så avslappnad stämning sådär och jag gillar det, inte så pretantiöst.

Det blev rätt många öl och en tequila också som blivit lite vår grej , vi måste ta den framåt tolv-tiden så vi piggnar till :) Dom stängde 23 men vi fick göra vår sista beställning kvart över och sen satt vi kvar och snackade med honom medan han städade (fick provsmaka några fler ölsorter), sen skjutsade han oss till nått ställe i Jakobsberg och följde med in och tog en öl innan han drog. Stället stängde redan vid ett så då tog vi en taxi hem. Middagen blev några hundralappar billigare än sist men ändå en bra bit över 700 och den här gången envisades Barry med att betala allting istället för att dela, å sen bjussade han mig på taxi också bara för att jag skulle komma hem ordentligt. Nog för att han får rätt mycket ersättning för att jobba utomlands hela tiden men det känns ändå dumt, man behöver inte köpa min vänskap! men det är ju ändå snällt såklart.

Idag har det varit lite segt kan man säga, imorse hade köksansvarige glömt fixa frukost så jag Carina och Ulrika gick och tog vårat avstämningsmöte på ett café istället där företaget fick bjuda på en stor macka. Sen blev det lite bättre och nu är jag på topp inför kvällen igen :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter som en trevlig kväll. Hoppas helgen blir bra oxå :)

2007-07-06 @ 15:49:43
URL: http://likar.blogg.se
Postat av: Johanni

Visst är han juste, min lilla föredetting :) Han är en riktig gentleman! Keep in touch! Puss och så ses vi sen då?

2007-07-07 @ 12:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0