grillning, garv och gaystämning

Igår var vi hos Mickes föräldrar i Fresta och grillade, jag, Sara L och Björn. Jag och Sara tog tåget från stan och grabbarna kom och hämta oss vid stationen. När vi kom hem föll det sig så naturligt att killarna ställde sig och började laga mat medan jag och Sara satte oss vi bordet och tog en öl. Jag är ju van vid att min pappa alltid lagar maten men det är ju inte så jättevanligt rent generellt så vi satt där och njöt :) Grillningen gick jättebra och de hade köpt massa goa tillbehör. Jag berättade för Micke om Peter så hela middagen kretsade väl mest kring det samtalsämnet.

Tjejerna softar och killarna fixar maten, precis som det ska va! Jag drog iaf mitt strå till stacken genom att blanda två st (färdiga) marinader. Killarna hade planerat allting så att det skulle bli perfekt in i minsta detalj ;) Grillmaster M (och B)

När vi hade ätit kom Jens insläntrandes, några timmar sent som vanligt (Micke sa att han är världens sämsta på att hålla tider, skönt, då behöver inte jag inneha den platsen längre :) Jag och Sara tänkte att vi borde vara till någon nytta och plockade undan och diskade. Sen ville vi underhålla oss själva så efter att ha tittat på Micke och Emelies bilder från midsommar-bröllopet i Tyskland bestämde vi oss för att leka lite lekar. Först körde jag min "leken som alltid kommer upp på jobbfester", nån säger namnet på tre personer i bekantskapskretsen/runt bordet/på kontoret osv till nån annan och så måste den personen välja vem av dem man vill 1. ligga med 2. gifta sig med och 3. döda. Man börjar ju alltid med det som känns mest "självklart" men sen blir det svårare och svårare när man inser att man måste tex döda en för att ligga med en annan eller tvärtom. Vi valde lite både runtom bordet och inkluderat bekantskapskretsen. Jag fick ligga med Micke och gifta mig med Jens, själv så valde jag att gifta mig med Björn, ha sex med Micke och döda Jens, jag såg det som rätt självklart men det blir ju alltid lite konstigt efteråt :) Sara blev dödad av både Micke och Jens så hon tyckte inte att det var någon rolig lek, men Björn skulle iaf gifta sig med henne. När vi hade kört ett varv tyckte de att det var dags för något annat så då kom "jag har aldrig" igång. Vid den här tiden hade vi ju druckit en del öl så det blev rätt roligt. Grejen är ju bara att jag och Sara är rätt luttrade och dricker på mycket men skäms inte för något, medan killarna är lite småfnittriga på allt. Det kom fram en del intressanta saker men Micke hade svårt att förstå regeln med "inga efterfårgor" och ville veta allt om alla svar.

Väldigt god mat, Jens snygga sommar-strumpor, Micke visar stolt upp sin söta flickvän.

Björn är väldigt bra med propsen, nästan så att han har tagit över som show apa / clown efter Micke

...som saknar uppmärksamheten och tar ut det med kniven på en stackar ölburk. Jens förvarade av nån anledning sina öl i handfatet på toa. Jag och min städiga personliga privata make up-artist :)

Jag hämtade aldrig kamera-laddaren men tog däremot massa kort med Björns kamera. Här är en bild iaf som jag tog med mobilen och skickade med hälsning till Oslo-killarna (dom känner ju Micke och Björn också). Dom hade det bra, verkade mycke party, lät som de busade för min räkning också som de lovat :)
image81

Sen kom vi på den briljanta idén att vi skulle dra ner till Fabben (the utestället i Väsby) eftersom knappt någon av oss varit där sen skoltiden (och knappt då heller för min del iaf). What lives in Väsby stays in Väsby och jag såg fram emot att kanske stöta på några gamla bekanta. Men efter att vi sagt adjö till Björn och tagit taxi ner till Väsby city så upptäckte vi att det var stängt över sommaren. Andra valet var Que men på väg dit så svängde vi in på Ullis Kök & Bar för en öl. Det var knappt så att city-boysen stod ut med variationen i ålder och stilar där inne och ville mest bara springa därifrån, men jag lyckades få "trubaduren" att byta sista låten han börjat spela på till en Metallica-låt istället så jag tyckte det var rätt trevligt :P När vi var på väg ut informerade vakten oss om att Que har typ konkat och då fanns det ju bara slutdestinationen kvar, att gå till Magget (Restaurang Magasinet) vid station. Om Micke och Jens kände sig bortkomna på Ullis så var det inget mot det här stället. Jag och Sara är ju vana minglare och något av kamelonter när det gäller uteställen så vi funkar ju överallt men värre var det för dom.

Efter nån timme så kände jag och Micke dock att vi skulle dra oss hemåt, Sara stannade och parta vidare men Jens lyckades vi få med oss (trots att hans föräldrar bor vid station :) Vi satt och snackade lite innan Jensa drog hem (på cykeln!) jag och Micke satt och kollade på Surreal life tills Micke däckade i soffan, då gick jag in och la mig på gästsängen och somnade med kläderna på :)

En grymt kul kväll, det blev mycket skratt och skämt, alla tre är ju så roliga (och så jag och Sara uppepå det ;) jag älskar verkligen mina gamla Väsby-kompisar och de här killarna är så gulliga. Jag och Micke har ju varit så tighta förr så det är kul när man hittar tillbaka till varandra! :)

Kommentarer
Postat av: Johanni

Tja, synd att ni inte hörde av er till mig. Bor ju i Väsby nuför tiden. Hoppas ni hade kul igår? Är som sagt van med Väsby-uteställena, så jag brukar hoppa det. Fast på Magget, kan man ju dansa och innan dess är vi oftast på Ullis. Det var där jag vann karaoke tävlingen, så dem flesta vet vem jag är. När det gäller Fabben, är det mest 18-24 åringar som är där. Inte riktigt i vår ålder.
Idag har jag varit i Kairo med hunden. Sen sticker jag till Palma imorn väldigt sent. Ha det gött!
Soliga kramar Johanna "Joel", numera Väzbytjej :)

2007-07-14 @ 21:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0