humlan

Lång rapport nu igen! :)

Det var härligt att komma ut till stugan, vädret brukar vara bättre där ute på kusten och det var det också nu, strålande sol och varmt under hela det dygnet jag var där. När jag kom fram åt vi pappas goda inbakade kyckling på altanen mot sjösidan och sen satt vi kvar där och filosoferade och tittade på solnedgången.

Karlarna i köket precis som det ska va (och brukar vara hos oss) ;) Farmor i retro-moderiktig Addidas-overall

På kvällen blev det bara soft, jag satt framför datorn och saknade Internet, modemet var hos Börje (farbror) och skulle inte hämtas förrän dagen efter. Kollade lite sporadiskt på Rött hav och skrev lite på morfarsinläggen (det var därför det blev så långt). Farmor försökte pracka på mig lite kläder som hon fått av Maggan (faster) varav en inte så vacker väldigt over sized piké i stl 42/44. Jag frågade om hon inte tyckte att den var lite stor för mig men då sa hon ?men du ÄR stor Tove?, tack för det farmor, inte undra på att man aldrig känner sig nöjd. Dagen efter fick hon väl ur sig att hon tycker att jag är fin även om jag är STOR men det känns ju ändå.

Fick åter igen lite Fallens dagar-abstinens och trakasserade grabbarna med sms (tydligen har stekarna hittat sin väg ända ner till Thn ;) efter tolv förbarmade sig David över mig och ringde och gav en liten lägesrapport, dom verkade ha det kul och det glädjer ju även mig. Vi pratade som alltid om hur kul det kommer att bli i USA (det här är typ världens mest hypade resa någonsin!) och längtade till nästa torsdag. Han och Lisa har snackat om att dom kanske skulle komma upp och hälsa på i Stockholm veckan före avgång och han sa att det lät troligt i dagsläget att dom skulle komma. Jag fick lite panik eftersom det ser ut som ett bombnedslag hemma hos mig men samtidigt är det bra att jag får tummen ur och tar tag i det, plus att det ju vore jättekul, jag saknar dom så.

På söndagen var det om möjligt ännu bättre väder och vi drack kaffe på insidesverandan. Maggan kom och lämnade modemet och vi hann prata lite om USA och livet i allmänt, har inte träffat henne sen Molly fyllde ett här på våren så det var kul. Mamma & pappa skulle ut och gå och även om det lockade så la jag mig och solade på verandan istället. Det har ju varit så dåligt väder nu ett tag så man får ju passa på när det är fint. Problemet är ju att det inte blåser det minsta när man inte ligger på sjösidan (fast det blåste nog inte där heller) och det var över 30 grader i skuggan så jag kan inte tänka på hur varmt det var i solen, inte ett moln på himlen (jag övar inför öknen :)

Morgonkaffe i solen. Olle och Börje :) Dom har också en jättefin stuga med härlig uteplats.

Grannen Kickan kom förbi och berättade att min kompis Olle var där uppe också men att han skulle åka tillbaka till Göteborg kl 15, den var då 13 så jag klädde på mig och skyndade bort till dem. Syskonen Kajsa eller Per var inte med men han var där med sin nya hund Börje (ha ha) och mamma Lena och pappa Kaj med deras hund Senika. Jag älskar verkligen familjen Sonesson, dom är så goa och mysiga och man är bara glad att få känna dom. Jag har ju som växt upp med dom eftersom jag och Kajsa bondade där uppe nån gång vid 10 års ålder och sen när jag började hänga i Gbg och Olle kom in i tonåren också så blev vi bra vänner med.

Far och son(esson) Jag och Kaj tittar på bilder, det är svårt att se vilken fin utsikt dom har från sitt vardagsrum men det syns ju på bilderna utifrån. Jag och Olle-bull :)

Olle har ju blivit gravid sen jag träffade honom sist och nu dessutom gift sig veckan före midsommar där uppe i deras stuga, känns jättekonstigt, lilla Olle liksom :) Jag har inte pratat med honom alls om det men det var bara närmaste familjen och väldigt litet bröllop, Kaj visade mig bilder på datorn och dom hade varit så fina. Hans fru (shit vad konstigt att säga så!!) och bonusbarn var inte med uppe men jag hoppas att åka ner till Göteborg och hälsa på dem nått i höst, bebisen kommer inte förrän i februari. Det var tråkigt att vi bara hann ses 1,5 timme innan han måste dra men jag får ju som sagt åka ner senare i år och även hinna se Kajsa nått. Hon var tydligen på road trip ner till Tunisien med sin kille för att hälsa på hans familj.

Skönt att komma ifrån och ut på landet lite ;) (en BO-stereo, två BO-högtalare och två laptops är faktiskt rekord för att va min familj)

Sen låg jag och stekte några timmar till innan det var dags att åka Y-bussen hemåt. Jag klev på mitt i Da Vinci-koden, hade inga batterier i någon av Ipodsarna, ingen bok och kvaliteten på bussens radio var katastrof så jag satt där och höll på att dö av tristess. I vanliga fall brukar det inte vara några problem att somna in lite var som helst men nu hade jag väl vilat tillräckligt för den helgen. Ringde lite smått till Mia och Sara för att bli underhållen men försökte hålla det lite kort eftersom jag inte ville störa resten av bussen. Smsade några andra men fick dålig respons. Till slut sket jag i det och ringde Barry som alltid ringer upp gratis och pratade med honom dryga halvtimmen. Jag försökte verkligen prata lågt men jag tror mina medresenärer hatade mig lite när jag lagt på ändå. Fast egentligen är det ju inte värre än två stycken som sitter bredvid varandra och pratar (mina grannar höll låda i drygt en timme), till och med hälften så illa eftersom det är bara en som pratar, men det känns ju bara otrevligt. Men jag sket i det då, jag ville bara ha sällskap så att jag inte skulle dö av tristess.

Folk klagar på att det aldrig finns några naturbilder i mitt fotoalbum, så här har ni. Vår brygga där alla bräderna blåst bort, stenstranden bort mot Sonessons, och sen åt andra hållet. Det var det bästa när man var liten, att hoppa på stenarna. Smultron finns det gott om på tomten (men allra mest blåbär)

Det timade bra med tunnelbanan iaf så jag var hemma redan strax efter 23, det var skönt. Fastnade som vanligt framför datorn och snackade bla med Ulrik som var på jobbet. Vi bestämde att han skulle komma förbi en sväng eftersom vi behöver snacka ikapp lite, jag har ju inte berättat för honom själv om P-situationen tex. Sen hade jag lite kläder som jag köpt åt honom så varför inte komma förbi en sväng såhär kvart i ett på söndagsnatten :) Det var kul att träffa honom igen, var ju ett tag sen sist, och tröjorna passade jättebra. När vi hade avverkat de samtalsämnerna vi kände att vi behövde ventilera och vi båda höll på att somna åkte han hem strax efter 2 (sen var ju jag vaken ytterligare nån timme såklart). Det var kul och nu kan jag bocka av en person till på min "want to meet before go-lista" :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0