it-öl

Sitter just nu i mitt flickrum och skriver på mammas lap top. Ser inte så mycket ut som ett flickrum längre dock, dom har gjort om det till gästrum slash skrotupplag. Pappa har delar av sitt dator-museum här inne och massa annan skit trängs med mitt gamla bord och en jätte-tränings-maskin


Igår skulle jag bara träffa Björn och softa men så mailade jag med Carl som sa att några från IT-avdelningen skulle ut och dricka fredagsöl och det lät ju också lockande. Förra året när jag jobbade med ett långt projekt satt jag ju på deras kontor i fem månader så jag känner mig lite IT-fierad, saknade folket när man flyttade tillbaka till sin vanliga plats igen.


Två söta pinglor, Johanna x2, och en massa IT-killar (det här är typ hälften). Varför finns det inte lika många IT-tjejer??

Vi var på Pontus by the sea eftersom de har en bra uteservering för en kall och trist dag (mycket skydd och infravärme) och hade en mysig hörna där vi hängde hela kvällen. Det var väldigt många på plats trots semestertiden och Björn kom dit och även Johannas kompis Johanna. Vi satt mycket och pratade vi fyra, Johanna ska gifta sig till sommaren så det blev lite möhippesnack och så. Senare hamnade jag istället i USA-diskussion med Carl som kom hem från sin 2-veckors roadtrip i början av veckan, jag ville tanka honom på så mycket information som möjligt och han hade en del tips. Tyvärr var väl alkoholhalten lite hög vid den här tiden så det jag kommer ihåg var typ att vi måste bo i Hollywood när vi är i L.A.


Jag och Björne gick en sväng i G:a stan innan han drog en annan klassisk pose och sen stack hem. Johanna och Carl i en pigg diskussion :)

Björn drog vid elva och framåt stängningsdax vid 1 så bestämde jag, Carl (trots att han egentligen hade en date :) och Johanna oss för att dra vidare. Carl spelar plattor på vissa ställen i stan och vi hade några val där vi inte skulle behöva stå i kö, valet föll på Spyan eftersom Johanna aldrig hade varit där. Det var skönt att inte behöva köa, inte betala och att vara inne i VIP-baren där det är lite färre folk (åtminstone till en början), jag gillar såna kvällar när man bara glider runt :) Vi satt i Vita baren och bara softade och pratade fultal bla, är det något som alla vet vad det är för nått? skriv gärna om du har hört det eller inte, jag hade missat det helt och hållet! Mitt fultal är 225, vet inte vad det säger men, jag har hört om allt emellan 20 till 500. Vi var rätt så välfyllda vid den här tiden så samtalen blev väldigt intressanta och kortet drogs väl lite väl många gånger i baren, men det var iaf riktigt roligt.


När klockan var fyra kunde inte Carl hålla sig borta ifrån sin dumpade date längre, eller så var han bara för full, hem åkte han iaf tyvärr. Jag och Johanna stannade tills de stängde vid fem och sen tog jag en lite vinglig promenad hem. Mycket rolig och spontan kväll, älskar sånt. Vi har pratat om att eventuellt göra om det nästa vecka :)

Nu när jag har sovit bort en dag så ligger jag lite efter, det är redan ljust ute och jag vill sova några timmar iaf så jag får skriva om ikväll imorgon istället.

God natt!

Kommentarer
Postat av: mia

hej tove-gumman!
det är kul att läsa din blogg. loggade in nu i morse o täkte hur hade hon det i går kväll? ja det var bara att läsa om det hihihi. inte behöva ringa dig ivrigt o väcka dig i onödan
:)som jag i bland kan göra.... så du är hemma hos mamma o pappa! mysigt med ny lagad frukost o inga måsten ,även om det bara är för EN
morgon är det alltid så skönt.
Att vara lite liten....
hoppas ni hade det trevligt o du är så duktig att skriva...
kram
på dig vi rings senare..... hjärtar dig

2007-07-08 @ 11:46:40
Postat av: Lina

Nu får du vakna och blogga om samligen i Väsby :)
Sitter på jobbet och har skittråkigt och vill ha nåt att läsa ju ;)
Ha det gott tjejen!
Kram

2007-07-08 @ 11:54:15
URL: http://likar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0