male bonding

"Look, here is a centre for physical fitness, we do the bonding" :)

Det är ju fantastiskt hur mycket annorlunda en vanlig halvtaskig rom com kan vara när man har några killar med som aldrig har sett filmen men är öppna i sinnet och verkligen är (eller låtsas vara kanske snarare) väldigt intresserade. Helt plötsligt uppskattar man saker som man aldrig reflekterat över när man slösett den på tv nån tråkig söndagskväll.

Kladdkake-kvällen hos Josefin var jättemysig. Jag kom först och vi hann prata om mig lite och om hennes break up med Ulf. Rätt så snart kom grabbarna med ägg och glass. Jag trodde ju att det var välkommet att komma till dukat bord kl 20 men han hade missat att skriva att det ingick själva bakandet också. Ulrik och Henrik gick och la sig i soffan och jag, Jossan och Ernest placerade oss i köket som goda hemmafruar. Lina stod för receptet (via telefon :) Jossan hällde, Ernest rörde och jag bossade (som vanligt). Den blev annorlunda än den brukar trots att det var mitt recept men ändå väldigt god (man kan ju nästan inte misslyckas med kladdkakor).

Ernest sa att man absolut inte kunde ha flytande margarin i smeten medan Jossan bestämt hävdade motsatsen (gissa vem som vann :) Henrik vann vispslickningen
Till kakan ville vi kolla på nån "rulle" (ulriks ord :) och valet stod mellan Så som i himmelen, två andra jag inte kom ihåg och The Wedding Planner , det blev den sistnämnda, faktiskt mest på killarnas initiativ. Hur kan Justin Chambers som är så snygg i Greys Anatomy vara så töntig och ful i den här filmen?  Jag sa nån gång att om han bara var allvarlig och tyst så var han söt men då får han inte röra på sig eller tala, dom tyckte det lät som att jag pratade om en hundvalp.

Jag är bra på att fånga folk på bild :) Ernest hade en flygning kl 3 natten innan och hade varit vaken sen 01.30 så han fick lov att slumra lite, Ulrik däremot har semester och hade ingen ursäkt
När filmen var slut fick jag skjuts hem, Henrik bor i Gamla stan så han åker nästan ändå förbi, såå skönt när klockan är efter tolv. Alla andra bor ju där i Frösunda, Solna över huvud taget är som en epedemi som bara sprider sig bland kompisarna känns det som. Jag berättade under kvällen hur segt det kändes att flygbolaget sagt att jag behöver åka ut till Arlanda och byta grabbarnas biljetter som blivit ändrade (en annan är ju lite modern och har E-ticket ;) och Henrik erbjöd sig att fixa det åt mig, han är pilot som alla andra så han hänger ju därute nästan varje dag. Det tyckte jag var väldigt snällt av honom, känns ju jättesegt att behöva åka fram och tillbaka dit ut innan jobbet (dom har bara öppet 07.30-11.00) Idag ringde han dock och berättade att han varit vid US Airways disk och att de sagt att det inte alls behövde bytas några biljetter, det var samma flightnr som tidigare och hellugnt? Så nu är jag ännu gladare för att han kunde kolla det åt mig så att inte jag åkte ut i onödan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0