picknick i haga

Min pappa ringde för säkert 1,5 månad sen och frågade om vi inte kunde åka och ha picknick i Hagaparken helgen efter deras första semester. Min och Jespers gamla lärare från mellanstadiet, som vi alla tyckte så himla mycket om, fyller 70 år idag så dom hade tänkt försöka få med honom också. Tyvärr skulle han upp och vandra i fjällen eller nått så det får bli en annan gång. När han ringde var det ju strålande väder sen många veckor tillbaka och det lät som en jättebra idé, de senaste veckorna har jag dock tvivlat starkt på att det skulle gå att genomföra (kanske att det skulle behöva bli picknick i vardagsrummet istället). Men sen samma som på Metallica-konserten (det glömde jag ju poängtera i det inlägget!) så ändrade sig vädret helt plötsligt och när jag vaknade upp imorse var det blå himmel och strålande sol. Micke skulle dra till sin syrra och sola och bada i poolen och det lät rätt nice men en picknick var det också perfekt för.

När vi kom hem till mina föräldrar så klagade mamma lite på att jag såg sliten ut och luktade gammal fylla :S Men hon är ju min mamma och det är hennes jobb att oroa sig :) Micke stannade och utväxlade några ord innan vi drog in till stan. Hittade en fin och solig plätt framför Koppartälten och där satt vi några timmar. Först massa småmat som vi satt länge och åt med lite rödvin till och sen kaffe och kladdkaka. Det blev mycket snack om USA och vilken sorts platt-TV jag ska köpa efter det projektet tex :) Sen gick vi lilla vändan runt där innan vi åkte tillbaka till Väsby igen. Det var jättetrevligt och mysigt att sitta och prata med dem så länge, jag träffar dem ju på tok för sällan nu för tiden!


"LA-PA" står för "Lax-pannkaka", vi trodde han skämtade först men man borde veta bättre när det är min far superkocken som är i farten.

Fam Lindholm, min vackra mor och goa bror. Pappa visar upp sin exklusiva nya plånbok i form av en gummisnodd :)

Härlig promenad, många fåglar och faktiskt det första bröllopet jag sett i Ekotemplet

Nu ska jag hitta på nån mat och ta med mig bort till Micke där vi ska dricka lite vin och snacka. Om inte Jens har en date så kommer han också. Det blir soft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0