semestertider

Nu börjar det verkligen sina med folk överallt, bara en sån sak som att vi fick bord på ett av favoritcaféerna igår på lunchen (som annars brukar vara helt omöjligt). På kontoret är det rätt så tomt och på New media-avdelningen har vi gått från tio st till två. Nästa vecka är det bara jag, Ulrika och Matilda på plats och med viss variation kommer det att vara så ett tag framöver. Nästa vecka kommer Lajjo tillbaka från Fårö iaf så då får vi hitta på något kul.

Sara (L) gick på semester idag och ringde och ville käka lunch, vi gick efter lite velande runt Stureplan till La Camera på Norrmalmstorg. Hon ville fira sin första semester på sex(!) år med ett glas champagne och hon är ju ledig nu så en öl till det :) Ingen öl för mig dock, någon måtta får det vara, vatten är också bra för kroppen faktiskt ;) Jag käkade en rätt god pasta, hon torsk, har tänkt på att gå dit flera gånger men det har aldrig blivit av, det var schysst. Hon har som sagt inte haft semester sen hon jobbade på Femman 2001, därefter har hon pluggat eller frilansat och då är man som aldrig helt ledig. Jag njuter för hennes skull också.
image70
Många av mina vänner har semester, det gör som sagt inte så mycket eftersom det inte spelar någon roll om de är lediga när jag har semester. Däremot är det ju trist när dom lämnar stan när de är lediga. Sara (F) åkte till Mallis imorse, har inte träffat henne sen förra onsdagen och vi fick inte till något i veckan :( så det kommer kännas tomt, men hon kommer ju tillbaka om bara en vecka igen :) Eva & Jossan (och Mange) åker på en Sverige-road trip idag och är också borta en vecka. Jessica är i Trollhättan (eller Lilla Edet mer exakt) och jobbar på bruket och Barry lämnade landet idag och kommer inte att komma tillbaka eftersom hans uppdrag är färdigt för den här gången :( Ulrik ska flyga Johanna ner till Palma och kommer även stanna med henne några dagar där nere (vi har pratat om det också men det blir ju aldrig av, något att ta tag i till hösten! gäller bara att han kan stanna också, trist att va där själv). Å David och Tommy är i Oslo så dom kan man inte heller umgås med som man brukar :P

Oj vad många som är borta, tur att jag har så många härliga vänner så det finns en del kvar. Micke (som jag buttrat lite över aldrig hör av sig nu för tiden) ringde helt lägligt igår och ville att vi skulle komma och grilla hemma hos hans föräldrar i helgen. Björn ska vara Best man imorgon så det blir ikväll (mmm han har jag iaf hemma så länge jag är kvar, hur skulle jag klara mig utan honom, rent allmänt :) Förhoppningsvis kommer Jens och kanske Alex & Channa också, och så bjöd jag in Sara och Sabrina med. Vi får väl se, just nu är jag bara glad att få träffa Micke för första gången på en månad.

Mina batterier är slut (ovanligt va ;) i kameran, kortet ovan är taget med mobilen, det funkar ju också men är inte lika bra och lätt. så jag funderar på att åka hem och hämta laddaren innan jag drar ut till Väsby. Är så trist när man inte kan föreviga allt trevligt man gör, en bild säger ju mer än 1000 ord (fast hos mig brukar ni få båda :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0