solen är farlig

Jag skrev ett långt inlägg igår om måndagens utgång men när jag skulle spara blev jag utloggad och allt försvann :( Nu får det bli en short version istället (ja ja allt är ju relativt).

När det är soligt och härligt väder vill man ju sitta ute och njuta av det :) Träffade Sara i onsdags och vi gick och satte oss på Fridays uteservering i Kungsan. Det var strålande sol och helt underbart. Lite senare drog vi vidare till Sture Hof där Saras kompis Tony satt med ett gäng och hade ätit middag. Innan vi ens satt oss fick vi varsitt glas Rosévin och sen blev det påfyllt under hela kvällen innan man ens hade druckit ur så jag vågade knappt säga att jag egentligen föredrar öl :)

Det var jättetrevligt förutom att jag vid två tillfällen höll på att dra igång bråk pga att jag är så oblyg. Första gången var det bara jag och världens backslick-kille som skojade och drev med varandra (började när han hade varit "i båten och bytt om") men vi drog det så långt så att de andra inte fattade att det var ett skämt och jag var millimeter ifrån att flyga ut med huvudet före innan han ropa ut att allt bara var på skoj. Jag uppskattar den sortens humor men det kan man ju inte säga att Sara och Tony gjorde som blev väldigt provocerade :) Det andra var att jag kom in i en diskussion med en jättetrevlig kille som inte var det minsta bratig men ändå rätt "Stureplan", om min uppfattning om människor runt Stureplan. Jag kastar ju lite glas eftersom jag själv hänger där men jag har ju ändå mina fördomar (grundade på egna erfarenheter) och det var det jag försökte förklara. Nära igen att det skulle gå åt skogen men i sista stund förstod han hur jag menade och sa att han höll med mig helt och hållet. Jag går ju fan inte och ha med ute bland folk när jag är så där oblyg av mig :)

Sara köpte öl, galen Eva & fina Eva, jag & Eva

Söta Sara, två fashionistas :) Jag skulle visa hur fint Sara hade sminkat mig men ser bara mongo ut (har en så kass mobilkamera så den fångar ju inga detaljer!)

Efter dom andra gått drog vi över gatan till East dit Eva senare anslöt, kul att träffa henne igen! Hon och Sara har semester och skulle såklart vidare och jag hade tänkt vänta till dess innan jag drog men när klockan närmade sig tolv så beslutade jag mig för att knalla hem. Andra veckan på raken jag bestämmer mig för att gå hem tidigt och dessutom när jag är med Sara (vi har ju alltid så kul), jag är stolt över mig själv :) På vägen hem var jag sugen på sällskap och ringde först till en sovande Barry som i nått svagt ögonblick sagt att det var ok (fast han kanske menade på helgen? :) och när han ville sova efter en halvtimme ringde jag och tracka Tommy istället. Men det var bra för under den 1,5 timmen vi snackade så hann jag få i mig en del vatten och mådde mycket bättre när jag somnade än när jag gick hem.

Att det sen inte räckte utan att jag försov mig för första gången på jättelänge dagen efter var en annan sak. Kom in vid 10 lagom till ett möte vi skulle ha, alltid jobbigt att va lite sådär när man håller i mötet själv men det var helt ok :)

Igår blev det sushi och vin med Sabrina och sen sov hon över. Det var mycket mysigt, mycket snack och många skrattattacker :) Nu blir det Treat med Björne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0