söndagsseg

Den här dagen har som de flesta andra söndagar varit rätt seg. Vaknade efter bara några timmars sömn imorse av att mamma & pappa skramlade på nedervåningen och det lät som han var på väg ut. Då gick jag upp ur sängen och ner för att få en pratstund med dem innan han drog. Dom var sorgsna men inte förvånade, dom har ju märkt att jag har mått dåligt och vill bara att jag ska må bra, frågan är ju bara vad det är som får en att må bättre. Det är inte alltid man vet det själv.

Runt två åkte jag med mamma till hennes jobb och tog tunnelbanan därifrån, skönt att slippa seg-pendeln. Hemma satte jag mig vid datorn lite för att fixa bilderna från i helgen men det gick segt. Pratade med Sara, Mia och David i typ en timme var och sen så kändes det som det var dags för mat. Jag har idag köpt och lagat mat hemma för första gången på över en månad, eller ja "lagat" vet jag inte om man kan kalla det? Färsk tortelloni med prosciutto, inte så avancerat. Kollade samtidigt på "Jamies chef" och då känner man sig ju som en ännu sämre kock :( Sen blev det ett rätt långt telefonsamtal till och så msn i några timmar. När jag var liten och satt med Lina i flera timmar i telefon sa mina föräldrar "träffas istället för att sitta där och prata!" (vi bodde ju ungefär 5 min från varandra också). Men om jag skulle träffa mina vänner så mycket som jag umgås med dem genom andra kanaler så skulle jag ju aldrig vara hemma! det är iofs så som verkligheten är också :)

Igår försov jag mig som sagt i några timmar, segade iväg mig på tåget med en pepsi max i beredskap. Messade med Carl, han var också död. Pratade med Barry, han hade läst min blogg sa han, vet inte hur det går till men han förstår mer svenska än han borde, hollänska ord är rätt så lika och så har han ett svenskt-engelskt lexikon, hej hej Barry! :) Vi har diskuterat det här med bloggar en gång tidigare och jag hittade lite citat i msn-historiken: "I am not that original, and definitly not so eager for attention", "I feel it is for people who love to hear themselves talk", "talking is nice, but selling yourself just because that's the thing you love most is not my cup of tea" och "most bloggers overvalue their own importance" ha ha, so true but here I am anyway! sorry my friend but hope you think it's some fun as well. And you know me, I do love to hear myself talk ;)

Nog om det, efter lite missförstånd, en stillsam utskällning (med efterföljande tafatta ursäkt) och ett kebab-inköp kom vi hem till Johanna och Anne. Det var en jättemysig kväll och vi bara pratade och pratade om allt möjligt. Mest serious stuff, det händer mycket med alla nu för tiden alltså, grät och tröstade om vartannat. Johanna och Åsa bakade kladdkaka och jag och Jonas snacka vidare, hans ständiga uttryck är "det är lugnt" (på västerås-dialekten) till allt och alla, det känns ganska bra ändå, typ allt kommer att ordna sig.


Vi jobbar på 4-kanten...kampen menar jag ju ;) (åhå, internskämt)
Odin tuggar skor, man ser inte riktigt hur gigantiskt stor han är.


Åsa har ju bott ett år i USA och ville höra allt om våra planer och berättade allt hon tyckte vi skulle göra också. Det är ju mycket vardagsgrejer för det har hon ju koll på, tex måste gå och besöka ett apotek, måste gå på bio (och titta på hur amerikanarna häller smör på sina popcorn), tänka på att trafikljusen bara har två ljus och att man får köra åt höger även om det är rött. Massa sånna saker som var hur kul som helst. Jonas frågade vid ett tillfälle vems guld-skorna var och att de hur som helst inte hade nån hel sula längre. Deras hund Odin är väldigt förtjust i att tugga i sig både skor, glass, salta pinnar och papper. Sen var vi inne på fultalen igen, Annes kille räknade ut att han hade ett fultal på ungefär 2.245 men vi berättade att det var omöjligt :) Det blev lagom sent, vi åkte vid ett kanske, men när jag kom hem till Fresta hade mina föräldrar redan gått och lagt sig, fick ju ett snack med dem imorse iaf.

Nu är klockan sådär sent igen så nu är det nog dags att (försöka) sova. Imorgon kommer ju våra nya kollegor! Veronika som är ny produktionsledare och som jag ska ta hand om och Mathilda som är vår nya assistent, två blonda gulliga tjejer, det kommer att bli jättebra :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Hade oxå velat va med hos Johanna :) Tråkigt med skorna, men ni va väl snälla mog hunden? ;)

2007-07-09 @ 10:20:20
URL: http://likar.blogg.se
Postat av: Johanna

Ja, det var en härlig kväll. Jag var ju lite krasslig, men låg ju också mest ner i soffan och lyssnade ömsom pratade. Jätteskönt med sällskap och väldigt intressant att prata om USA. Man får ju oftast höra amerikanare, som är i Stockholm, fråga: "Hur klarar ni av att leva såhär?" Ska dem säga...fast dem är ju lite fler än oss svenskar. Bara 24 dagar kvar väl tills resan i augusti???
Ikväll blir det bowling med Stuvsta-gänget, det ska bli skoj...PUSS på dig!
// Johanna

2007-07-09 @ 17:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0