städpatrullen

Igår hade jag som enda uppgift att jag skulle sno en tvättid och få lite saker gjorda hemma. Eftersom Eva åker till Italien på onsdag och jag skulle vilja träffa Johanna också så bestämde vi att dom skulle komma hem och sitta i min soffa och titta på när jag fixade och bara umgås med mig samtidigt. Det blev jättelyckat, jag var mycket mer produktiv än jag brukar vara när vi gör sånna saker och dom hjälpte mig bla med att diska och att rensa ur garderoben lite. Det är så mycket enklare att göra sig av med plagg som man egentligen gillar (men aldrig använder) när Johanna är där och provar och gärna ärver dom, då känns det så mycket lättare. Tack för att ni hjälper mig att tömma min garderob! ni tror att det är jag som gör er en tjänst men det är egentligen tvärtom :)

Båda fick även igång en varsin blogg från min dator, får se om de kommer att fortsätta jobba på dem, Johanna är nog på g men Eva drar ju nu ett tag. Höll på att ta en jättehärlig bild på när Eva sitter framför datorn i en top som hon precis fått från mig och Johanna ligger brevid i BH, en öppen skjorta hon precis fått och trosor (det var så himla varmt i lägenheten så man kunde knappt ha kläder) och läser Vecko-Revyn. Men av nån anledning kände jag att det kanske inte var något man skulle dela med sig av här :)

Eva gick vid 22 nån gång och Johanna stannade kvar över natten. Vi höll på och fixade lite till och jag lärde henne hur man beskär eller ändrar storleken på bilder och websparar i Photoshop. Hon tycker jag är en sån expert på datorer (blir impad av att jag nästan bara använder kortkommandon i alla program) men jag hävdar ju att det är rätt så basic, fast allting är väl relativt och det beror ju på vad man jämför med. Jag jobbar ju med det som verktyg hela dagarna så det är ju inte så konstigt att man kan grunden, jag är imponerad av att hon kan spela piano, sjunga och är duktig på sport :) Vi gick och la oss vid kvart i 2 men sen låg vi och pratade i upp till en timme. All den där tröttheten som hade funnits hela kvällen var som bortblåst så fort man borstat tänderna.

Det är mysigt att få umgås sådär mycket iaf, och ibland behöver det inte vara med avancerat än att man tvättar, städar, bloggar och provar kläder ihop :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0