my own dutch dealer

Ikväll har jag packat inför midsommar, eller försökt iaf. Barry (kompis från Holland) var här och vi åt sushi och drack öl som vanligt. Det var varmt igen så man kunde sitta på innergården. Phillipe, en av amerikanarna jag och Sabrina träffade på innergården förra veckan och sen har stött på lite överallt, kom förbi en sväng. Vi pratade om USA och vad han har för tips inför vår resa och världen i allmänhet. Att det är så sjukt att Kina kan vara en så stor marknad företagsmässig men fortfarande lever är en diktatur, och vad hemskt det är att så många flickor dödas eller adopteras bort för att de är oönskade. Jag är ju glad för att min kompis Anders fått sin lilla Linn därifrån men grundsynen på flickebarn är ju fortfarande hemsk.

Barry hade köpt med sig veckans ranson av Stroopwafels. Jag äter ju inte så många i veckan men de finns ju inte i Sverige så det är bäst att fylla på lagret, I love them :)
stroopwafels

Det gick bra i studion idag, jag skulle nog bli en perfekt foto-ass...eller kanske inte. Det handlade inte om någon dock-plåtning så det var inte ens styling vi pratar om. Jag bara lägger ut ett plagg så platt det går från alla vinklar och vrår och så plåtar fotografen. Det behövs för att de ska kunna skapa våra kläder i "3D" för vårat digitala Dressing room Jag fick gôront i ryggen av bara tre timmar, Ulrika har varit där i tre dagar och är fortfarande inte klar.

Bokade äntligen min midsommar-biljett ner till Trollhättan imorgon (eller rättare sagt Peter gjorde det) hittade ett flyg för 395 kr, det är ju jättekonstigt men jag klagar inte. Imorgon ska min reseavdelning skicka ett nytt förslag på hemresa för måndagen. Dagens tips är att inte vänta till sista dagen innan man bokar en resa :)

Nu ska jag fortsätta packa...

Kommentarer
Postat av: Lina

Måste få smaka på de där wåfflorna nån gång ;)

2007-07-02 @ 12:33:12
URL: http://likar.blogg.se
Postat av: tove

Då får man snabba sig, fick någon fyllegrej i helgen och tryckte i min hur många som helst :P Men det kommer väl fler leveranser kanske...

2007-07-02 @ 12:56:11
URL: http://toveinthecity.blogg.se
Postat av: Johanni

Du kommer bli allergisk av dem till slut, I know! Tycker att stroop koeken är godare numera, men stroop wafels som du fick fungerar också bra. Fick ju ett paket av Eva från Brüssel, men Anne hittade dem i skafferiet och jag fick gömma dem till slut, fast det hindrade inte henne :)

2007-07-08 @ 02:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0