diskbråck

Jag har ju alltid massa ursäkter för mig för varför jag inte bloggar, men nu tycker jag faktiskt att jag har en ganska ok en med det här med diskbråcket, vad tycker ni?

Jag snor lite från Linas blogg för att snabbt sammanfatta hur det började http://likar.blogg.se/1194339086_lustig_helg_och_sjukt.html Illustrerar lite extra med en bild från första läkarbesöket på jourmottagningen söndag kväll, Lina bara skrattade åt min stil.
image298
Jag hade inte fått några smärtstillande än och kunde knappt ta mig upp på britsen, det syns kanske :)


När jag landade på Bromma förra tisdagen så hämtade pappa mig och skjutsade hem till Fresta och sen dess har jag legat här.

Första dagarna var jag bara sugen på flytande föda - Underhållning

På onsdagen förra veckan var jag hos min husläkare och efter att ha hört hela historien remitterade hon mig som tur var direkt till magnetröntgen dagen efter på Sabbathsberg. Själva röntgningen var fruktansvärt, ungefär som att bli levande begravd under 15 minuter, jag fick såklart panik direkt de hade kört in mig men efter att ha åkt ut och lugnat mig en stund så gick det bra att göra det åt andra hållet, då iaf pannan är utanför tunneln.

Igår ringde doktorn och berättade att det är ett diskbråck jag har och hon har skickat en remiss till Spine Center varifrån vi nu avvaktar svar för att se hur de tycker att vi ska gå vidare. Jag käkar starka smärtstillande så just nu är det helt ok, idag har jag till och med varit uppe en hel del och för första gången suttit ner och ätit på två veckor. När jag provar att dra ner på dosen så blir det värre så jag tror ju att det är tabletternas förtjänst men jag är bara glad att kunna röra mig efter så lång tids sängliggande.
image306
4 ggr / dag


Jag är sjukskriven till på måndag men hon kommer att förlänga det då om det inte blivit någon klar förbättring, vi får väl se hur det utvecklar sig. To be continued...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0