just another manic monday

...but i don't wish it was Sunday, I wish it was typ mars eller nått så att den här ryggskiten är över och även sjukskrivningen, depressionen, väntan (ständigt denna väntan), jul och nyår och allt det där och snart, snart så kommer solens strålar igen och det är inte långt till sommar och har jag riktigt tur så får tommy en knäpp och menade det där han sa när jag var nere i göteborg sist och vi kommer göra ytterligare en usa-resa redan nu till sommaren och när det händer så har jag också betalat av mitt lån och redan börjat spara ihop lagom med pengar till nästa!

Men troligtvis blir det inte så, troligtvis så blir det sjukskrivning och deltidsarbete och väntan och depp och jul och väntan och slask och nyår (med nyårslöften man inte håller) och januari och februari, ständigt utan pengar och väntan lite mer...och sen kanske, kanske...

_________________________________________________________________________________

Idag har jag varit hos husdoktorn, hon sa att Spine Center missuppfattat när dom imorse sa att det var 6-18 månaders väntetid bara för att få komma och prata med nån och att jag nog snart skulle få komma till en sjukgymnast och att jag nog ska kunna klara det här utan operation ska jag se. Jag sa att jag vill börja jobba (fast jag innerst inne är rädd för det eftersom jag hamnat i nån slags cocoon där det är läskigt att göra vad som helst) och att jag ska fösöka dra ner på de starkaste tabletterna. Lyckas jag ta bort Dexofen helt de närmaste dagarna så är jag 100% sjukskriven tom torsdag och sen 75% på fredag och hela nästa vecka. Det blir bara två timmars jobb per dag det men jag kan ju alltid komma in med fikabröd en gång om dan som Pierre sa när jag informera honom.

                                 
Sconesfrukost på Wayne's efter läkarbesöket - Jag läser
mycket böcker, nu är jag inne på Generation X av Douglas
Copeland som David tipsat om (engelska böcker går alltid
så segt) - Mina klor har äntligen blivit lite manikyrerade


Ikväll så har min två veckor lilla extrasysterson Fred varit här och hälsat på med mamma Susan och pappa Nils, Fred (efter mammas farbror) Åke (efter Nils nånting) Ferdinand (efter morfar) Kall, och det var ett riktigt lyckopiller. Mina CP-dator vägrar tom ta pappas kortläsare så fler bilder får komma imorgon men här är en från sugmobilen i alla fall.

image341
Är jag inte bara så söt så att du vill äta upp mig? Jo det är du

Kollade på "Stranger than fiction" ikväll också. Ibland önskar jag att jag hade en narrator som förklarade mitt liv så att jag visste vad som skulle hända.


Imorgon är det avslutning på min kurs och jag har lovat och komma förbi. Jag har försökt att gå och lägga mig sen kl tio då övriga familjemedlemmar försvann men det går inte så bra. Med tanke på att jag somnade efter fyra inatt pga helljuset så vore det dock bra om det hände snart....

Kommentarer
Postat av: Lina

Fred, vilken liten gobit :)
Han ser ju inte farlig ut alls :P

2007-11-27 @ 20:27:26
URL: http://likar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0