rastad

I söndags var jag utanför dörren för fösta gången sen besöket på Sabbatsberg. Jag behövde Panodil och kände att jag ville röra på mig lite så Jesper skjutsade ner mig till Centrum. Inhandlade tabletter, en liten present till Lina för att hon ställde upp så under min invalidoperiod och letade efter en bok som jag blivit tipsad om. Den hade dom dock inte i sugcentrum (lite orättvist för dom har faktiskt byggt om så att det blivit riktigt bra, men bokhandeln är densamma) så jag får leta vidare. Det gick fantastiskt bra men jag känner att jag är både seg i huvudet och i kroppen och inte helt 100, det värsta är ju fortfarande att åka bil, jag halvligger i baksätet.

image312
Mamma och pappas hus har tydligen en utsida också!

Sen den viktigaste anhalten på dagen. Man skulle ju kunna tro att det var Apoteket men det här är nästan bättre meducin :) En nostalgitrip till vår favoritUSAfrukostrestaurang...SUBWAY. Dom hade inte den jag alltid brukade äta (Chicken & Bacon Ranch) så jag fick improvisera lite, och ostbeställningen var lite annorlunda, men annars var det detsamma!

image311
I'm home


image313
Jesper fick ta en (väldigt suddig) bild av mig
brevid den legendariska...


image314
...kötttavlan! Skönt att de kör på samma
inredning world wide :)


På måndagen tog vi en kort promenad i det fina höstvädret, det gick faktiskt bra med ryggen så länge man rörde på sig och var skönt att komma ut lite. Halvvägs mötte vi Linas mamma Ulla-Maj och hon fick höra vilken bra barnvakt hennes dotter varit några veckor innan :) Träffade även Emma som vi gick i samma klass som under låg- och mellanstadiet och sen parallel under högstadiet. Hon hade fått en liten Robin och flyttat tillbaka till Väsby och Fresta. Hon såg precis likadan ut efter 15 år och Robin var jättesöt. Till slut var det pappa som fick så ont i ryggen att vi var tvugna att gå hem.


image310
Höstsol


PS. Lite tragiskt att jag sorterar det här under "Nöje" men i mitt nya liv så räknas det här till höjdpunkterna i vardagen.


Kommentarer
Postat av: Morrissey

Meat is murder!

2007-11-22 @ 19:23:34
Postat av: lina

Kul att se att du är på benen :) Om än kortare stunder, men iaf. Det går frammåt.
Kommer tyvärr inte hem innan jul, eftersom min bil e skrot :( Men när jag kommer upp till X-mas får vi hitta på nåt skoj :D

2007-11-23 @ 11:16:35
URL: http://likar.blogg.se
Postat av: Börn

Håller inte med föregående talar angående köttet men däremot Lina. Kul att du börjar röra på dig igen =) Jag har lite ångest och dåligt samvete eftersom du blivit utan färgkoordinerade presenter och framförallt besök/samtal från min sida denna vecka. Har helt enkelt haft hä..en full på jobbet. Ringer eller kommer förbi i helgen!

/Kram

2007-11-23 @ 16:53:20
Postat av: Morrissey

Det är inget som behöver hållas med om lille vän, det är simpel fakta som att jorden är rund t.ex eller att den snurrar runt solen.

"Its not natural, normal or kind
The flesh you so fancifully fry
The meat in your mouth
As you savour the flavour
Of murder"

2007-11-28 @ 21:54:22
Postat av: tove

Ha ha, bara att kalla björn för lille vän är ju kul i sig.

Tog lite försiktigt upp samtalet här hemma och hamnade i en jobbig diskussion med min far som jag inte riktigt kan ta mig ur eller igenom, om inte annat så måste du komma till sthlm för att fullfölja (han är bättre än mig på att argumentera).

MORD enligt Svenska Akademiens ordbok: handling(en) att (rättsstridigt) döda en människa, dråp; särsk. (o. jur. enbart) om rätts­stridigt dödande av människa vilket sker med överlagt uppsåt att döda.

Dödande av en människa alltså, så människokött är mord...förhoppningsvis är det dock inte det de har på Subway

(Tycker du allt ser lite sugen ut på bilden...trots alla fina ord ;)

2007-11-28 @ 23:01:49
URL: http://toveinthecity.blogg.se
Postat av: Morrissey

Gå inte i polemik med mig, det är som att gå in i en köttkvarn...

2007-12-01 @ 02:14:03
Postat av: tove

Då är det ju du som är mördaren?

(and who do you think you're talking to? I know you boy. nu snackade vi om min pappa, han är också omöjlig)

2007-12-01 @ 02:39:32
URL: http://toveinthecity.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0