zozo

Jag har velat se "Zozo" av Josef Fares ända sen den gick upp på bio och idag gick den på Canal+ så jag fick äntligen se den. Vilken stark film! Första delen av filmen är jättesorglig, så hemskt att tänka sig att det där är verkligheten för så många människor och barn i världen, jag bara grät.



En rolig sak i filmen var i alla fall att mycket av delarna från Sverige utspelade sig på skolan Zozo går på och jag såg direkt att det är inspelat på Karlstorpsskolan i Trollhättan som ligger mitt emot gatan där Peter bor (och är stället där jag röstade i valet 2002 :)

Nu kollar jag på "Walk the Line", en annan film film som jag velat se länge. Den är snart slut och var också väldigt bra, jag gillar filmer som handlar om verkliga människors livsöden.


PS. Efter "Walk the Line" såg jag "Broken flowers". Den låg också på min måste-se-filmlista som jag känner att jag betat av bra under dagen och den senaste veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0