back from götet part II

I fredags hade vi kick-off med Marknadsavdelningen där jag bla presenterade vad vi gör inom de digitala medierna inför Cavallli-kampanjen. Det skulle blivit inför 80 pers på scenen på Rival men blev istället i ett konferensrum inför kanske 30 pers i källaren på Rival, det var både bra och dåligt. Sen var det god lunch och föreläsning hela eftermiddagen, "The age war" av två engelska killar. Alla var dötrötta men det var mycket intressant.

När det var slut åkte jag ut till Bromma och flög ner till Trollhättan/Vänersborgs Flygplats för första gången sen midsommar! Lina kom och hämtade på Malöga och vi åkte en sväng till Jätten och handlade, gick ut en dryg halvtimme innan vi mös ner i hennes soffa med skumpa, rödvin och massa snacks. Sigge var avundsjuk och skulle allra helst ligga under våra fötter mellan soffan och bordet :)

Vi kom på att det var nästan så länge som 1999(!) sen vi två haft en kväll och bara umgåtts med varandra senast!


Det blev sent (halv fem ungefär) och det var skönt att sova ut dagen efter, Sigge kom och väckte med en blöt puss på morgonen :) Efter att ha såsat hemma gick vi ut på en timmes promenad med Sigge (helt underbart väder!) och därefter till Överby för att handla. Tanken var att vi skulle runt till de flesta affärer men eftersom vi var så sega och behövde börja med frukost så hann klockan bli 16 (dvs en timme till stänging) innan vi satte igång. Jag hittade en tröja på H&M-REAN och en fin top hos Gina, även en fin denimklänning som jag dock inte köpte utan suger litepå.

Morgonstund har...blöt nos :)


Hem och hämta väskan och sen tog jag bussen (eftersom tåget var inställt just den dagen) ner till Göteborg och tog spårvagnen till Järntoget för att träffa Tommy och Kiffan. Vi köpte med oss lite indisk mat hem till Kiffan och satt och drack vin och snackade hela kvällen. Det var jättemysigt och likasom dagen innan rätt så soft att inte gå ut utan bara ha trevligt hemma. Framåt två tog jag och Tommy en taxi hem och stannade kanske uppe ytterligare en timma och snackade bara han och jag, det var också trevligt, blir ju inte så ofta mer än på telefon ibland. Kan inte fatta att vi inte träffats förrän i Philadelphia och att det redan var fem veckor sen! (känns iofs som längre).

Uppmuntrande ord på Pressbyrån i Gbg - Liveunderhållning i form av Tommy - GT


Söndagen var väldigt lugn. Tommy gick upp vid 10 och sa att han skulle gå en promenad i Slottsskogen, jag vet ju att jag borde också och sa att jag skulle med men han kände på sig att jag inte skulle kunna hänga med i hans tempo med mina stövlar så han sa att jag skulle ligga kvar och sova och det gjorde jag ju med glädje. När han kom tillbaka gjorde han frukost och sen låg vi i soffan och kollade på Youtube-klipp och lyssna på musik tills vi (läs mest tommy) blev uttråkad och ringde in Kiffan för en fika. Det var urtrist väder men vi gick till Haga där varenda café fortfarande hade uteserveringen öppen och trots de trista molnen var det ok värme och med lite kläder på var det mysigt att sitta där och dricka vår kaffe och käka lunch. Vi tog en kort promenad runt haga hem till Tommy (avslutade med en jävligt hög (och onödig eftersom vi inte kom ner på andra sidan) trappa som satte igång värmen lite) där vi återigen bara hängde framför datorn, snackade och hade det gôtt.

Mysigt café i Haga

Mysig promenad hem - Tommy lever sig in i musiken som vanligt (riktigt bra låtar)

Supermörk Supersushi - Tommy testar om mina 80-tals-Londonstövlar funkar även för herrar


Vid halv åtta gick vi och köpte mat, jag provade Super Sushi som David "tipsat" om och killarna tog Pizzerian. Sushi-bitarna var verkligen helt otroliga, fyra gånger fick jag bita av för att få i mig allt och då var det ändå stora tuggor! Köpte en 9-bitars men Tommy fick hjälpa mig att äta upp. När Kiffan gått kollade vi på Lost Highway, Tommys favoritfilm som var på tal mycket i USA. Jag tycker att Lynch är lite svårt och konstig men samtidigt att den var bra och kunde med hjälp av Tommys ögon uppskatta den mer än när jag tex såg Mulholland Dr. Fast lite obehaglig var den och när vi gick och la oss så låg vi mest och pratade i några timmar innan vi däckade av trötthet några timmar innan klockan ringde.



Imorse ringde klockan 04.30 och jag kom halvt levandes till Stockholm vid elvatiden (hade svårt att sova på tåget då jag måste stå upp ett tag när ryggen gör för ont) och kom lagom till när jobbgänget skulle gå och fira att det var måndag med Mc Donalds. Jag slog på stort och köpte burgare som jag nästan aldrig brukar göra (alltid fisk eller sallad) och vi skratta mycket. Skön start på veckan även om resten av dagen blev lite mer stressad och jag stannade kvar till efter nio, men det blir ju så när man varit borta ett tag.

Till och från funkade det att sitta - Bästa kombinationen på Doncen

Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att gå och lägga sig innan två på natten?...jo efter ett sånt här inlägg gör jag ju det iofs :) Go natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0