städat

Jag trodde jag skulle skriva ett inlägg om festen i fredags men min SD-läsare ville inte riktigt ta in korten och då känns det inte så givande.

Idag var jag på kursen, vi pratade om förändelseprocessen, hur man ska förstå vad alla går igenom i en förändring och hur man ska kunna hantera och förvalta det på bästa sätt. Inte bara lätta grejer. Vi får väldigt bra verktyg att arbeta med. Det låter som floskler men det är bra saker att fundera över. Jag önskar att alla ledare, eller till och med medarbetare, i ett projekt eller grupp skulle gå den här kursen, det skulle nog hjälpa mycket.


Efteråt gick jag och inhandlade en bag-in-box, den första efter att Peter köpte massa åt mig i Tyskland, och gick hem och städade. Jag har ju levt som i nån sorts misär de senaste veckorna, jag har aldrig varit hemma, aldrig haft tid att stöka till kan man tycka men så har det iaf blivit, aldrig haft tid att stanna och plockat upp en enda strumpa, vilket har lett till att min lägenhet har sett ut som ett krigshärjat område! Det är verkligen som Barry brukar säga "it looks like a bomb dropped in here" och så brukar han skoja om att bomben har varit framme de gånger jag inte orkat städa när han kommer, nu var det verkligen nuclear vi pratar om. Men jag fick två timmar att städa upp och det var ju så lätt hänt. Jag är besviken på tove 2.0 att hon inte gjort det tidigare faktiskt :(


Vid halv sju kom Jessica och vi hade en trevlig kväll och pratade om allt som vanligt. Hon skulle upp tidigt imorgon som vanligt (hon är ju ändå lärare) och gick redan vid 22, tyvärr betyder ju inte det att jag går och lägger mig då utan jag sätter mig ju vid datorn och kollar. Jag var så fruktansvärt stolt över att jag fått ner mina "antal olästa mail" till 6 st(!!) igår, men nu när jag satte mig så var det 65 st igen. Det är ju inte lika illa som vanligt men ändå en hel del att gå igenom :(


Kommentarer
Postat av: Sofia

hur kan man få så mycke mail hela tiden??? :) är alla arbetsrelaterade?? kram Sofia

2007-10-17 @ 09:20:04
Postat av: Sofia

ok,då förstår ja... vill inte göra dig besviken men det är inte mig du träffar på lördag. :) sexpartyt e hos en annan sophia. vi kanske syns för en pizza på söndag istället.. kram

2007-10-18 @ 06:37:23
URL: http://starlady.blogg.se
Postat av: Lina

Dax att uppdatera här nu eller??

2007-10-24 @ 11:22:11
URL: http://likar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0