busy week - fredag

Tillbaka på jobbet igen, jag och Veronica käkade lunch på Pizza Hut och på eftermiddagsmötet inför London drack vi champagne för att fira att Mårten fyllde år dagen efter, så det var en trevlig arbetsdag :)

Efter jobbet gick jag, Mårten och Carina och tog några öl på en pub vid Stureplan, det var nice och vi pratade mycket om USA och resor i allmänhet (dom har ju rest lite mer än jag). Mårten blev imponerat av min tändarsamling och framförallt den från L.A. med en kortlek som blinkar i discofärger i en minut efter man tänt den. Jag bestämde att han skulle få den i födelsedagspresent dagen efter.

Carina drog hem och Mårtens flickvän Emilia kom istället, det var jättekul att träffa henne äntligen och hon var jättegullig. Mårten berättade för henne hur kul det är att han och jag egentligen känt varandra så länge (sen jan 00) och att jag verkigen kan läsa honom utan att han behöve säga något. Tidigare under kvällen hade jag sagt "du tänkter på det där nu va" fastän det var ett ämne vi lämnat för kanske en timme sen, jag ser det bara på honom men han blev lite förvånad. Det är roligt med sånna vänner.

Efter ett tag kom Annika från Foreign (byrå vi jobba med förut) med kollega förbi som vi sagt tidigare under dagen och jag bestämde mig för att följa med dem till ESQUE eftersom turturduvorna skulle gå hem. Det spöregnade på vägen dit och vi blev dyngblöta men som tur var kom vi snabbt in förbi kön trots att vi inte stod på listan. Väl där tappade jag bort dem rätt så omgående men hittade istället Flash-Fredrik vid baren som jobbar på en annan byrå men sitter hos oss rätt så mycket. Han är hur skön som helst så jag bestämde mig för att hänga med han och hans kompisar istället. Också kul att träffa hans flickvän och hans vänner var hur trevliga som helst. Jag hade sagt till Annika att jag inte dansar till sån där musik längre (typ...techno??) men när jag väl stod med dom så dansade vi resten av kvällen.

När dom stängde tre stod vi ute och snackade et tag innan vi drog oss hemåt åt varsitt håll. Min väg gick förbi grillen och jag kom väl inte i säng förrän klockan var efter fem, snark.

PS. Hade med mig kameran, bilder kommer senare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0