karate kid

Igår var man tillbaka på jobbet igen, det är ju lite trist varje gång man kommer tillbaka, hade precis hittat tillbaka till semesterkänslan under helgen igen (om jag inte sa det så var det fantastiskt väder i London, bikiniväder och strålande sol vid sina tillfällen) men det är ju, som sagt många gånger förut, tur att man har ett så roligt jobb så att det ändå är ok.

På förmiddagen skulle vi ta kort till "Årets Marknadsavdelning" som vi är nominerade till andra året i rad. Vi stod hela gänget ute på innergården och såg löjliga ut medan fotografen klättrade upp på taget för att fånga oss i fint fågelperspektiv (bättre det än grod- aka dubbelhakeperspektiv iaf). Så här söta var vi förra året, eller "vi", då jobbade jag på IT och orkade inte va med men jag får väl visa när årets kort är klart också. Hela avdelningen är ju inte med på någon av bilderna men vi har nästan dubblats bara på det här året, åtminstonde ökat med 50%.

Ja just det, förra året vann vi ju också! :)

Kollegorna skrattade åt mig och Veronica som de brukar säger är rätt lika varandra men för dagen var rätt extrema, samma längd, samma hårfärg och klippning, tighta brallor innanför höga stövlar med platt klack, rumlång svart top med lång guldkedja och svart skinn-MC-jacka :) Det var lite löjligt men vi kan ju inte hjälpa att vi har samma smak ibland, vi har väl påverkat varandra lite nu när vi hängt så mycket under helgen.

Efter jobbet så åkte jag till Alvik och träffade Mia, vi käkade på Coffeehouse by George och det var härligt att se henne igen efter resan. Magen syns faktiskt nu vilket jag inte tyckte när jag sett kort, mysigt :) Halv sju slutade Kevin sin karate så då gick vi upp och hämtade honom och gick sen till Mc Donalds och åt glass. Kevin insisterade på att han kunde äta TVÅ stycken stora pommes och jag trodde honom inte (han äter annars som en duvunge...och ser ut som en också) så jag provocerade honom lite tills han var tvungen att bevisa för mig (det är väl det gudmorsan är till för...eller?), men hamburgaren gick tyvärr inte ner.

Jag hade köpt några små Star Wars-prylar till honom på Disney MGM som han fick och blev rätt glad för. Nästan ännu gladare blev han för lackskorna som jag köpt på kontoret, tyvärr var det ett par 36:or och ett par 39:or och han har bara 34/35 än men det kommer ju komma snart. Den herrn älskar nämligen lackskor och kostym, hans gamla kostymbyxor som han fick av mig för massa år sen sitter ungefär uppe vid anklarna men han envisas med att ha dem på varje disco tills det att han får nya :) (jo han är medveten om att dom är för korta men han tycker han är cool ändå, och det har han ju rätt i). Får gå och handla med honom nu här i höst så att han får lite nytt.

Min baby har blivit så stor och är så fin, han ritar Darth Vader som sen mamma ska fylla i ögonen på (men gör såklart fel, "du kan ju inte!" :)

Kommentarer
Postat av: Mia O Kevin

Hej kära Moster!
kul att du va med oss i måndags på Mc Donalds!
vi ses snart igen o stort Grattis från oss alla på födelsedagen
varma hälsningar!

2007-09-19 @ 09:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0