london - lördag

På lördagen vaknade vi lite när Oliver gick upp men fick sen sova ut till tio då Maria var tvungen att komma in i arbetsrummet för att jobba lite, stackaren vi belamrade hennes arbetsplats totalt. Vi gick upp och åt en god frukost och åkte sen in till Oxford för sista shoppingturen. Och vilken shoppingtur sen då!

Veronica köpte som vanligt bara några småsaker men jag handlade som jag aldrig hade gjort annat. Två byxor (extra långa med extra skinny legs men bred midja :) en till kuvertväska (exakt samma som sist men en senapsgul (u know en av hösttrendfärgerna), två par skor (ett par lila stövlar och ett par svarta typ pumps) en Chloé Paddington i vitt, en Gucci-handväska i svart som jag inte vet namnet på samt en Gucci-plånbok (som tydligen är för herrar men det struntar jag i, den var liten :) Det känns som det var mycket mer men jag kommer inte ihåg nu, får fylla på om det dyker upp. Lunch på Pizza Hut (jag tog såklart inte Pizza utan pasta) i halvtid och efter nån timme åkte vi trötta hemåt via Whole food och köpte massa snask till kvällen. Snacka om att shop til you drop, vi åkte hem och dog lite i soffan tillsammans med en kaffe och lite engelska skvallerblaskor.

Senare på kvällen så åkte Micke och köpte pizza (pasta igen för mig) på någon bra italienare en bra bit bort och Vera gick och hyrde några filmer. Vi åt tillsammans och drack lite vin och efter middagen och de andra gått och lagt sig la jag och Veronica oss i sofforna och kollade på Preminition med Sandra Bullock som hade biopremiär i Sverige sista augusti. Den var jättekonstig och rörig fram till efter halva filmen gått och allt började falla på plats, vid den här tiden hade Veronica redan somnat för länge sen men jag tyckte när filmen slutade att den var rätt så bra, en stark 3:a skulle jag ge den, en svag 4:a för grundidén och att de ändå lyckades knyta ihop det på slutet.

Vi orkade inte äta upp en bråkdel av alla gosaker vi köpt och så fort filmen var slut vid tolv prick stöp vi ner i säng och somnade på studs (jag också, kan ni tänka er?! man blir verkligen som man umgås :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0