london -onsdag

Morgonen var kaotiskt, jag tänker inte ta allt här för när jag skulle berätta för en kompis i ett mail så blev det en och trekvarts A4 långt så jag nöjer mig med att säga att jag såklart försov mig men hann ändå till Arlanda Express och sen vidare med flyget via de längsta köerna jag sett (hoppsan, nu var vi där igen, men jag tror faktiskt att den här kan ha varit längre än på LAX).

När vi kom fram till hotellet hann vi bara precis lämna in väskorna innan vi skulle iväg på möte med vår översättningsbyrå och sen produktionsbyrå, som tur är ligger de bara rakt över gatan från hotellet så det var skönt. Mycket bra möten, framförallt ett i mitten där vi fick en presentation från en kvinna som kom från ett företag som kan tillhandahålla lösningar för rich media banners, vi har problem med det eftersom vi ska producerar idéer för online-annonser för alla våra 30 marknader vilka varierar grymt i internetmognad. Mycket inspirerande som sagt, får se om vi ska jobba med dom. Annars var det mest utvärderings- och planeringsmömten som var mycket bra men lite trötta eftersom vi alla bara sovit några timmar natten innan.

AW-öl på hotellet :)
Efter möterna gick vi tillbaka till hotellet och tog en öl på uteserveringen, mycket nice men när solen gick i moln blev det lite kallt. Efter att ha fräshat upp oss på rummet gick vi och åt världens godaste Tai/Japan-mat, sojabönor, dim sum, nudlar och Asahi :) En sväng förbi Tesco för att fylla på godisförrådet (jag käkar ju inte godis utan köpte en brownie, Pepsi Max och tuggummi) och sen till en bar bakom hotellet som visade kvällens fotbollsmatch, England-Ryssland och som England måste vinna för att komma till EM nästa år. Carina lyckades smuggla in en litersflaska med San Miguel men vi andra handlade i baren :) Det blev en tidig kväll och strax efter tio promenerade vi över till vårt porrhotell (i den positiva bemärkelsen alltså, väldigt designat och så men med porrljus ovanför sängen och utanför fönstren).

Pierre hängde med mig lite på rummet och snacka men när han berättat att han hade en strömadapter med sig (mina batterier var döda och jag hade glömt att fixa) så blev jag snabbt intresserad av annat och vi sa god natt. Eftersom jag som vanligt inte har någon självkontroll satt jag framför datorn till klockan ett (som ändå är två i min trötta hjärna), dumt men skönt eftersom jag hann kolla igenom och ta hand om alla mail som kommit under dagen (och det var en del). Det var skönt att lägga sig i min stora hotellsäng men lite tråkigt att göra det själv nu när man är van att ha en kompis att ligga brevid och snacka och skratta sig till sömns, miss u guys :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0