london - torsdag

Nu blir det lite oordning men jag måste ju försöka hålla mig aktuell (kanske fixar det sen).

Här är man i London med gammeltackan Berglund och lillponken Jeppson, inte någon av dem förmögna att ta en halvlugn kväll, nejdå det blev en hellugn sista kväll för Mårran istället. Så nu sitter jag här (väldigt pigg) på mitt fina hotellrum och länsar minibaren från snacks med en Peroni från vending machinen utanför och CNN på TV:n.

Blev väckt vid 08.55 av Veronica och var ändå rätt så trött från den långa gårdagen. Frukostbuffén som vi sett så mycket fram emot under gårdagen visade sig vara rätt så trist, dom har ju inga pålägg här i England utan bara sylt vilket inte riktigt var det vi var sugna på. H&M betalar ju för frukosten men det var inte förbeställt så vi fick beställa det vi ville ha och eftersom buffén inte föll oss i smaken så tog jag, Veronica och Mårten en bagel med genmanipulerad avocado, bacon, mozzarella och ruccola istället (den var jättegod), till det massa kaffe. Eftersom Pierre är chef så slog han till på en continential breakfast buffé OCH en exktra american pancakes-tallrik :)

Efter ett litet tag drog Pierre och Mårten iväg till vår engelska mediabyrå och när vi var klara tog jag och Veronica en taxi till en reklambyrå vi jobbat med under senaste säsongen för lite uppföljningsmöte. Det var ett mycket bra möte och efter några timmar tog vi taxi tillbaka mot hotellkvarteren för att käka lunch med killarna och kollegor från H&M:s Londonkontor.

Vi skulle ha jobbat under eftermiddagen men eftersom Mårten ska åka imorgon och ville kolla i lite butiker så drog vi först in till Oxford street för några timmars shopping innan vi skulle parkera oss framför datorn. Pierre åkte vidare mot Heathrow och jag och Veronica gick åt ett eget håll eftersom vi och Mårten har lite olika mål (han skulle till VHM, Apple store och huge leksaksaffär, vi till kläder, kläder, skor och väskor). Veronica har varit i London drygt 30 ggr eftersom hennes bror bor här så hon kunde guida mig genom affärerna vilket var mycket bra. Jag köpte en guldklocka (som jag är jättenöjd med), en bok, over knees på H&M och lite smått och gott från Boost (clear eyes äntligen thank good), Veronica köpte...ett armband, jag är mycket besviken på henne. Men vi är ju här en hel helg till och hon ska till Paris om två veckor så det får va ok.

Tillbaka på hotellet satte vi oss i loungen med varsin lap top och ett glas rödvin och jobbade i några timmar, det var så soft, så borde man ha det på jobbet varje dag :) Sen gick vi ut och åt, efter att gått runt kvarteren närmast hotellet två gånger så hamnade vi på ett Vietnamesiskt ställe med nudlar, ska försöka vänja mig av vid att berätta exakt vad vi ätit så ni får inte veta mer än så. En öl tog vi iaf och därefter tänkte vi ta en drink på Karaokebaren nere på gatan men det var abbonnerat för private party. Då bestämde sig gäsp1 och gäsp2 för att det var dags att gå och lägga sig eftersom klockan ändå var fem över tio...pussys ;)

Så here we are again, har lyckats trycka i mig iaf en påse äckliga vinägerchips, ska bli intressant att se hotellnotan imorgon, det är alldeles för lätt att sätta saker på rummet rent allmänt (pierre höll på att beställa en porrfilm av misstag igår kväll när vi satt här och snackade för att han skulle vara lite rolig och skojja men jag skällde lite och sa att jag redan varit med om det en gång så nu fick han fan skärpa sig, det är ju dessutom på jobbet nu...piiinsamt värre).

Jag har tagit kort men Mårten vägrade hjälpa mig att föra över bilder idag så jag tänkte snåla på hans bildblogg istället så jag iaf kan visa några få bilder från resan
http://hammertime.se/
(gillar min urringning från andra våningen, you skank!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0