tremänning*

Igår var första dagen på jobbet och råångest, men som sagt, jag har ju bra jobb och kollegor så det var bara halvhemskt. Fortfarande jet lagad och lite lätt skakande gick jag till jobbet vid halv nio. Det blev många kramar och dom skrattade åt mina skrapsår och historier. På lunchen gick jag Pierre, Veronica och Helena och åt på ett rätt bra Italienskt pastaställe och jag fick berätta ännu mer och rita upp en karta på en servett åt Pierre så han skulle förstå hur vi hade åkt. Dagen gick helt ok och jag lyckades få ner Inkorgen från 75 i söndags till 6 (!!!) olästa mail, så lite har det typ aldrig varit någonsin.

Efter jobbet drog jag till S:t Eriksplan och träffade Sara L på Två. Vi drack lite öl och pratade om allt som har hänt sen sist (och det var en hel del). När jag skulle gå på toa så tyckte jag att killen vid dörren såg bekant ut, gick ut till Sara och sa att jag trodde att min tremänning satt där inne. Hela släkten kommer från Hälsingland och han kommer ifrån Västerås och även om jag nog egentligen vet att han nu bor i Sthlm så kändes det inte så troligt. Sara fråga om hon skulle säga något när hon gick in på toa och eftersom jag sa nej absolut inte så var det ju just det hon gjorde. Och visst var det Micke, han kom ut och hejjade lite och så satt vi ensamna igen i nån timme men sen så slog vi oss ihop med dom och satt och snackade. Det var jättekul att träffa honom såhär spontant och inte så påtvingat som det kan bli ibland på släktträffar (nu har vi inte setts sen vår andra tremännings student för två år sen). Han hade en kompis med sig som hette Anna Karin, som bor i London och är solglasögon-stylist och låtskrivare, som var jättetrevlig också.

Letande av pass, Peppars små och billiga öl (nooot)
När Två stängde gick vidare till Peppar och därefter ett sunkhak vid Odenplan som hade öppet till tre. Anna Karin skulle flyga tillbaka till London 07.00 och måste åka ut till Arlanda vid 4 men det var ingenting som verkade beröra henne. En ännu jobbigare grej som hände var att hon inte hittade sitt pass i början av kvällen och fick sen aldrig fram det. Men hon tog det med ro och gick vidare, försökte maila idag och fråga hur det gått men inte fått något svar än.

Strike a pose, Sara är grymt cool i sin outfit. A-K och Sara på väg till dansgolvet på sunkhaket för att digga MC Hammer.
När klockan blev tre knallade jag och Sara hem via Sevvan för lite nattamat och gick sen hem och la oss och sov. För första gången somnade jag på direkten, sov bra och var inte helt död när jag vaknade, det kan ju bara betyda en sak...  ;)


*tremänning på hälsingemål = syssling på stockholmska


Kommentarer
Postat av: Lina

dax att uppdatera här nu ;)

2007-09-08 @ 12:42:14
URL: http://likar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0