utmanad igen

Sofia, bättre sent än aldrig va? ;)
(det var ju inte den kortaste jag varit med om)

Vilken svordom använder du mest? Fan
Äger du en iPod? Ja två stycken, en gammal vanlig och en shuffle.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 06.10 om jag ska tvätta håret, annars 06.40.
Hur många resväskor äger du?
En mellanstor som är mina föräldrars (men som jag använder flera gånger i månaden och som därför bor hos mig) och en liten värdelös (är så kort så jag inte når ner till draghandtaget).
Använder du flip-flops? Big no no.
Var köper du dina matvaror ifrån? Coop Konsum på Odengatan.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Förut var det att vara med men om inte jag tar så blir det ju inga kort tagna!

Vilken var den senaste filmen du såg? "Enough - En kvinnas hämnd" gick på 6:an i veckan.
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Ett helt gäng...men helst inte en barnfamilj :S
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En lägenhet, men eftersom det tar ett tag att hitta den perfekta så tar jag en resa däremellan.
Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja, Peter rätt många gånger.
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej (även om jag skulle vilja ibland).
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? I CD-spelaren troligtvis Metallica "And Justice for All" men den spelaren lyssnar jag aldrig på, i datorns spelare är det fortfarande Tommys blandband som går.
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Hmm, världens bästa grupp är alltid Metallica och artist Lars Winnerbäck men just nu lyssnar jag ju mer på Familjen, Burial, The Tough Alliance och annat jag blivit hjärntvättad med ;)
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Ja men jag skulle aldrig svika hans förtroende.
Vad åt du till middag senast? Sushi med Johanna igår.
Använder du huvtröjor? Zip-hoodies FTW!
Kan du vissla?
Hjälpligt.
Vem var den senaste som ringde dig? Flash-Fredrik
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Öltältet.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Ja, det utgår jag ifrån.
Vilket riktnummer befinner du dig i? 08
Tittade du på tecknat när du var liten? Klart.
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Det måste väl vara Gallerian.
Hur många syskon har du? En lillebror.
Är du blyg inför det motsatta könet? Nej.
Vilken film kan du alla replikerna till? "Är du inte riktigt fisk" och "Grisen i säcken" kan jag varenda en till men det är typ pjäser. "Sällskapsresan 2", "Morrhår och ärtor" och "Sunes sommar" ligger väl annars bra till.
Äger du några band t-shirts?
Yes, Metallica, Iron Maiden och New Kids on the Block! (alla bor dock inte i garderoben)
När flög du senast? Helgen innan jul, till och från Göteborg.
Hur många stolar står kring ditt köksbord? Två stycken (fast "köksbordet" står i vardagsrummet).
Läser du för skojs skull? Ja, tyvärr alldeles för lite dock.
Pratar du några andra språk?
Engelska bra och tyska dåligt (har kunnat teckenspråk dåligt tidigare).
Diskar du din egen disk? Helst inte.
Har du gråtit offentligt?
Ja det är klart.
Har du en stationär dator eller en laptop? Både och.
Försöker du alltid lära dig nya saker? Jag kan redan allt.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Ja! ångrar att jag inte gjorde tatueringen som jag planerat i USA.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Nej.
Kan du kasta macka? Har nog aldrig haft den snitsen.
Har du någonsin varit på Jamaica? Nej.
Vad har du med dig in på bion? Under godislöftes-året så var det två Pucko och en Pepsi Max, nu skulle det väl bli lösgodis och en Pepsi Max igen?
Vem var din favoritlärare och varför? Calle i mellanstadiet (klassföreståndare), Dave i gymnasiet (videolärare) och Kari på Berghs (Projektledareutbildningen).
Har du dejtat någon av en annan religion? Nej.
Vad har du för väder? Skit!..men idag soligare än igår.
Har du en favoritblogg? Ja Post secret
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Video (eller "Rörlig bild" som det egentligen hette)
Gillar du att flyga? Det är smidigt...men nej!
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Skön inställning till livet.
När sov du senast på golvet? När var jag full senast? ;)
Vilken är din favorit drink? Just nu GT.
Vilken är din mammas hemstad? Söderhamn.
Din pappas hemstad? Söderhamn.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Tre (funkar dock max i några dygn).
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Tidigare ja, och i framtiden ja, just nu nej.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Ibland.
Vilken är din favoritfrukt? Galiamelon.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nej.
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 29 år.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ja (men mest på uttrycken man använder)
Tror du på liv på andra planeter? Ja, både stora och små.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Min chef.
Tror du att Gud är man eller kvinna? En man.
Vad var det senaste du åt? Flyttstädningsmacka, ciabatta från Panini

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Både och men nog lite mer med killar.
Hur valde dina föräldrar ditt namn? Siw Malmkvist fick en dotter som hette Tove i den vevan.
Gillar du senap? Ett måste på julskinkan.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Du kan lika gärna gå och dö.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Jag skulle vilja vilja men kommer aldrig att göra det.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Bridget Jones?
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej.
Tycker du om att krama folk? Åhh det är det bästa.
Skulle du säga att du är trendig? Jag vet ju vad som gäller pga mitt jobb, men pga min kropp kan jag inte själv ha allt det jag vill.
Äger du en digitalkamera?
Ja, en död en.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Som mörkhårig Prinsessan Viktoria och Agneta Sjödin, som blond Eva Dahlgren, Charlize Theron och Anna-Nicole Smith.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Det beror på vad det gäller.

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? "Ro utan åror"
Tycker du att du är attraktiv? Nej.
Vad är du allergisk mot? Nickel och till viss del äpplen.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Ja gentemot Tommy...men jag ignorerar det ;)
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Tore? :)

Lina, din har jag glömt bort...det får bli nästa grej...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0