studiodag 2

Tyvärr kom aldrig solen imorse, den gömde sig bakom molnen och filmningen blev inte alls så som vi önskat. Så vi får prova inatt igen, SMHI sa imorse att det skulle vara soligt mellan 6-12 imorgon vilket bådade gott men nu har den ändrat det till att vara moln och inte nån sol förrän 12, fasen också, ja ja vi kör på ändå, annars har vi ju alltid torsdag, fredag, lördag eller söndag på oss.


Dagen har varit full av problemlösningar, det är lite stressamt ibland med det löser sig ju alltid (vågar knappt säga det innan veckan är slut) och jag har så många fantastiska medarbetare med så det är inga problem att vara kundansvarig för en sån här plåtning. Bla Fotoassistenten som fick sova på en frigolitbit inatt, Stylingassen som var med oss vid 2 för en sista touch på dockorna, Set Designern som bygger precis det vi vill ha i studion, Stylisten som är höggravid och ändå jobbar på som jag ingenting timme efter timme (och fixade barnvakt när vi blev försenade..igen), Dekoratören som fixade 10 torso-fötter från sin butik när vi blev 10 dock-fötter korta tex. Och så Stefan som inte fick sova en blund inatt pga filmningen och sen aldrig riktigt kom fram till att åka hem och sova eftersom fler och fler problem bara dök upp under dagen. Han fick åka hem först samtidigt som vi andra nu på kvällen, som tur var blev vi färdiga några timmar tidigare än igår.

Dock är jag inte helt nöjd med Stefan som nu på kvällen berättade om hur roligt han haft imorse när han kom in i stylingrummet och märkte att jag låg och snosade där på soffan och riktade om den inzoomade övervakningskameran (som innan var riktad på fönstret) rakt ner på mig så att man får närbild på när jag sover! Evil man... jag får väl bjuda på det nu när han jobbat så bra och dessutom blir det nog väldigt kort när man speedar upp det så som vi ska :)

Nu är det bara att beställa tarre till alla, ställa alarmet på 02.20 (halvtimmes sovmorgon imorgon) och sen gå och lägga sig. Tråkigt att jag är så osocial den här veckan men jag är ju iaf ganska duktig här :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0