set the mood for summer 2008!

Åhh vilken underbar helg det var! Fast det vet ni ju redan om själva så länge ni inte bor utanför Sveriges gränser eller i alla fall väldigt långt norrut (där jag hördes ryktas om att det var typ nollgradigt i helgen??) Här kommer ett långt utlägg om vad jag pysslade med.

Fredag

Lunchade med Veronica som är tillbaka från Shanghai, eftersom jag varit sjuk och i Trollis nån vecka innan hon drog känns det som vi inte setts på en evighet! Har saknat henne sjukt mycket.

image422

Nu är värmen här, ballerinas för första gången i år!

Promenerade efter jobbet ut till Kungsholmen och mötte upp Johanna på vägen till Gerdas. Där satt Eva med hennes Linköpings(plugg)kompisar, som lyckligtvis ordnat sittplats, för det var totalt knökfullt med folk! Hanna kom med två av sina kompisar men jag var allmänt osocial eftersom jag får lite lätt panik i sådana obehagliga folkmassor. När Jossan kom gick jag, Eva, Johanna och hon därifrån, Eva gick och åt på finrestaurang med sin gamla kollega medan jag och J:na gick och spontankäkade sushi (den bästa misosoppan jag ätit). Konstaterade att vi tre är sådana människor som verkligen egentligen inte behöver alkohol eftersom vi är så flummiga som vi är, tror japanskorna trodde vi var rejält plakat där vi satt och skrattade och skrek (ingen hade druckit något :)

image423

Nyktra men flamsiga


Hanna ringde och sa att dom gått upp till Lokal så då anslöt vi dit där det var betydligt lugnare och skönare. Lite senare gick Hannas kompisar men Mange kom istället, kul för jag hade inte träffat honom på jättelänge. Till slut kom även Eva och Magnus från middagen. Rätt snart så var klockan tolv och eftersom man blir så seg av att inte dricka (sorgligt men sant) så tecknade Jossan till mig (på riktigt, än minns vi lite :) att det var dags att dra hem, hon körde och skulle vara snäll och skjutsa hem mig.

image424

Söta Eva och hennes gamla kollega Magnus


image425

Johanna i härligt somrig gul top, Mange (lite busy ;) och Jossan


image426
Jag vill helst inte vara med på bild

På väg till bilen ringde Ernest och sa att han satt på Stureplan och att vi skulle komma förbi och säga hej, han har jag inte heller sett på länge så det var också jättekul. Så det blev en sväng förbi Sturecompagniets uteservering där killarna bjöd på några drinkar, det var jättetrevligt. Runt halv tre drog jag, Jossan och Ernest och hemma mötte jag upp Sabrina som för första gången spontansov hemma hos mig efter en partykväll :)

image427

Ernest slurplar limedrink


image429

Dom hetaste brudarna hamnar på stureplan.se ;)



Lördag

Hanna ringde och väckte mig (som jag bett henne göra) och jag ringde Eva som redan var ute i Vasaparken. Efter lite segande hemma och en snabb sväng till Systemet och avsked av Sabrina (som hade för höga klackar för promenad) så mötte jag upp dom två för en liten promenad ut till Djurgården och Josefinas. Uppe vid KTH kom vi på att det var Quarnevalen så vi gick en sväng och tittade på alla ekipagen som snart skulle avgå i kortegen, har aldrig sett på den tidigare men det var väldigt många roliga. Träffade Joav som går sista året på...nånting som jag inte kommer ihåg nu :P Det var ett tag sen sist också men han såg ut som vanligt.

image430

Många roliga ekipage var det, det här var ju rätt självklar :)


image431

Den här frågan skulle kunna vara rent hypotetisk...


image432

...men jag fick sen svaret på mms från Daniel och Super Sushi,
look at that size! (å dom känns ännu större i verkligheten)


Vi fortsatte promenaden utmed Valhallavägen och vid Fältöveresten föreslog Eva att vi skulle köpa med oss mat och sätta oss i Tessinparken. Det gjorde vi (sushi såklart) och det var så skönt att vi knappt ville gå därifrån, men efter en och en halv timmes slappande i gräset och filosoferande kring livets frågor så gick vi vidare.

image433

Hanna och Eva och sushi i Tessinparken


Vid Djurgårdsbron ringde Johanna T och sa att hon och hennes pojkvän satt på Strandvägen och drack öl och att dom skulle komma förbi strax. På Josefina var det fullt med folk (uteserveringen tar 1000 pers!) men till skillnad från Gerdas så får man ändå plats att sitta någonstans och det finns luft att andas. Jag har aldrig varit där förutom på H&M:s 60-årsfest i vintras och då såg man inte uteserveringen, det var ju nått helt fantastiskt! Riktig utomlandskänsla med sofforna, närheten till vattnet, palmer, och en gassande sol. Vi tog några öl där, Johanna och Emil kom ungefär samtidigt som Hanna och Eva gick, Sara L ringde och fråga om hon fick komma förbi så det var riktigt skiftbyte där ett tag :)

image434

Första ölen så sent som vid klockan fyra :)


image435

Palmerna ger en klar utomlandskänsla


image436

Se så redo för sommaren vi ser ut


image437

Hannas vykort från San Tropez ;)


image438

Fullt men lugnt på uteserveringen (det här är typ en sjättedel
av den), Skepparholmen i bakgrunden


Efter någon timme gick J & E och jag och Sara kände oss hungriga och promenerade in till Drottninggatan där vi käkade sunkmat på en alldeles för dyr restaurang (allt vi ville ha var en billig sunkpub men det fanns inte så många vi trodde). Drack lite öl till och sen var det dags för nästa skift, Sara åkte hem till Daniel och jag åkte hem till mig för att träffa Eva, Sara F och Björn och ha Sangriafest. Vi satt ett tag på min innergård men nu hade ju klockan hunnit bli närmare tio så det var inte lika varmt som tidigare, vi gick in rätt omgående och mer eller mindre däckade framför slutet av "Min bäste väns bröllop". Eva som däckade först gick redan vid elva och Sara och Björn drog vid tolv.

image440

Plankstek är tacos...och på listan!


Jag är ju tyvärr inte den som vill sova på natten så jag försökte dra igång några smskonversationer (ingen dator hemma) men det gick lite segt så jag fastnade framför TV:n istället. Började med att kolla färdigt hockeyn, trist slut då Sverige förlorade och sedan tre(!) långfilmer hann jag igenom där på natten. "Hålla andan" (faktiskt töntmysig tjejfilm med hög igenkänningsfaktor men extremt töntig filmnings och klipp-mässigt, man riktigt ser hur de experimenterat med olika scener och filmvinklar...och det ändå så sent som mitten på 90-talet), "Tre solar"  (no comments, jag kände mig tvungen att se den eftersom den fått sån usel kritik och jag var nyfiken men jag klarade inte hela igenom utan fick zappa ifrån den mest hela tiden, sånna braiga skådisar ju (Lena Endre och Kjell Bergkvist) och en sån jävla kass film!), och slutligen "Mail to the chief"  en amerikansk TV-film från Internets begynnelse (inte alls så gammal egentligen men tydligen då det fortfarande var så nytt och hett att man gjorde en hel film kring det tokiga fenomenet att chatta) som såklart också var riktigt dålig. Kring halv sex kände jag att det var dags att gå och lägga mig om jag skulle orka ut i solen dagen efter.

image439

Hockey is all there is left när vännerna har svikit ;)



Söndag

Hade bett Eva väcka mig klockan tolv och då satt hon åter igen duktigt redan i Vasaparken med Johanna och njöt av solen. Segade igen lite hemma innan jag och Mia bestämt att jag skulle åka ut till Alvik och möta henne och Odin. Promenerade en sväng hem till dem i Minneberg och sen tillbaka ner till Traneberg där vi köpte lite att äta och satte oss vid vattnet i solen. Det hann inte bli så länge eftersom Kevin skulle hämtas på kalas så jag följde dem en bit hem och åkte sen in till Fridhemsplan för att möte Jessie och lägga oss i Rålis, helt underbart och soft att ligga där och prata i några timmar.

Har bett Jessica om korten vi tog där men inte fått några än :(

På vägen hem gick vi förbi hennes kollega och hennes kompisar som satt lite längre bort och fick oss ett varsitt glas vin :) Vi promenerade från Kungsholmen hem till mig via pizzerian (ångrade oss precis utanför sushistället) och satt sen och softade framför "Desperate Housewifes" och "Greys' Anatomy" som jag spelade in tidigare under dagen. En perfekt helg med en perfekt avslutning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0