SM

Idag var det SM-kval i Trampolin, det är i Täby men det är vi (Väsby) som anordnar tävlingen så jag var såklart med och agerade Floormaster (den som har koll på hopparna när de ska tävla, ger dom information, ser till så att alla är på plats och kommer upp på mattan i rätt ordning osv, är även den som leder defileringarna men idag fick jag Carro att gå först så att jag åtminstonde gick sist :)

Igår var jag och lyssnade på när Mårten och hans kompis Fredrik spelade plattor på Musslan, det skulle inte bli så sent men klockan var ändå halv tre innan jag var hemma (och inte helt nyktert :S) så det kändes rätt så tugnt när klockan ringde sju imorse. Men det gick bra och jag var på plats i Tibblehallen klockan halv nio.

Ibland undrar jag ju varför jag håller på med just trampolin, det är ju som bäddat för en hjärtattack. När dom är uppe och hoppar är det med skräckblandad förtjusning man tittar och när man är tränare och ska passa så håller man andan samtidigt som man ger dom peppande tillrop. Idag gick det bra så när som på när Jonas från vår klubb skulle hoppa, han kom igång knackigt och efter några övningar började han vandra och landade sen helt utanför mattan. När man kommer som ett spjut från 8-9 meters höjd så är det inte så mycket att göra men Lelle och Leffe som stod och passade på den sidan gjorde en av de snyggaste passningarna jag sett och fångade upp honom perfekt. Tyvärr fångade Lelle honom med ansiktet också så han tuppade av en stund men han piggnade till sen. Hans käke hoppade ur led upp mot örat och sen tillbaka igen så han hade mest ont i örat. Skönaste kommentaren kom från Jonas när han frågade vad som hände och Lelle sa att han bara kände något hårt slå emot, "ja mina muskler då kanske" säger Jonas 15 år då leende :)

Ikväll är det bankett, jag gick inte på middagen utan åkte hem till mamma och pappa och käkade istället men ska nu åka ner en sväng och umgås med dom som jag inte träffar så ofta. Ska få skjuts med Adrian hem till stan sen, det är skönt, så vaknar man hemma imorgon. Imorgon är det även finalen men den har jag fått ledigt ifrån, gött.

Kommentarer
Postat av: HELENAAS

*frågestund i min blogg!*

2008-05-31 @ 22:00:06
URL: http://helenaas.se
Postat av: Anonym

Floormaster alltså, själv är man ju lawnmaster...

2008-06-01 @ 23:16:05
Postat av: Lina

Japp vi kör vattengympa i den varma och goa polen :)Gissa varför det är så skönt med vattengympa :P

2008-06-04 @ 06:31:29
URL: http://likar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0