trollhättan är tacos

Ytterligare en kul helg i Trollhättan!

I fredags tog vi oss till slut ut till Överby (köpcentrum utanför stan) via Systemet och åkte sen direkt hem till Anders för lite fest. Där var redan Tegen och snart kom även Tommy boy, Linas kompis Linda och ytterligare senare på kvällen även Kathleen. Vi drack alkohol och snackade och hade kul och framåt tolv gick dom andra ut medan jag och Danne stannade hos Anders, min ekonomi tillåter inte för många utekvällar och jag var ganska trött så det var skönare att stanna hemma och softa. Efter nån timme kom Anders tillbaka och då fortsatte vi tre med kombinerad efterfest och övernattningsparty :)




Så kul kan man ha hemma hos Nyström

På lördagen skulle Anders ta tåget till Arons 30-årsfest i Karlstad så jag och Daniel gick till Strandgatan och åt frukost. Senare fick vi sällskap av Gunilla och Alfred som jag inte träffat sen i julas och jag lämnade Danne åt fri luffning på stan medan jag åkte och hälsade på min gamla familj. Alfred har precis blivit storebror så vi var och hälsade på lilla Alina och deras mamma och pappa. Jag har inte träffat dom sen vi var på Kreta förra maj så det var trevlig, känns konstigt att inte sett dom på så länge efter att man umgåts rätt mycket i över sju år :(

image468

Frulle vid Strandgatan, lovely


image469

Not so lovely, sliten brud

image411
Senaste Ångefors-tillskottet (två veckor gammal)


image412
Min söta gudson, jag har saknat honom sååå mycket

Efter några timmar undrade Tegen hur länge han skulle behöva ligga och vänta på bryggan vid kanalen där han parkerat sig (han bor ju i Göteborg och kunde inte åka hem emellan) så jag drog in till stan och vi gick tillbaka till Strandgatan och tog en ölkanna i solen. Mycket nice :) Klockan sju skulle vi träffa Lina och hennes vänner på en pizzeria så då promenerade vi till Stavre och satte oss på deras uteservering istället där Lina, Peter och Sofia redan satt. Vi drack billig öl och jag försökte trycka i mig en sallad (det gick nästan efter två timmar och med coachning från Sofia och äthjälp från Daniel). Tanken tidigare var väl att vi skulle gå ut på kvällen men eftersom jag hade en BiB rött med mig så tyckte jag och Danne att det var bättre och övertala Peter om att vi skulle gå hem till honom istället och efter en halvtimmes tjat så lyckades jag. Sofia avvek innan så efter en snabb promenad med Sigge så hade vi party of four hemma hos Peter och drack vin, snackade, kollade Youtubeklipp (det är tacos) och uppdaterade listan :) Eftersom både jag och Daniel är hemlösa i den här stan så var Lina generös nog att låta oss sova hos henne den här natten.

image413
Mr Tegenfeldt med ölkannan på Strandgatans
uteservering


image470
Sängfösare heter det va när man tar en precis innan man går
hem och sover? :)


Dagen idag började med att Danne åkte tillbaka till Götet och jag och Lina segade, sen drog vi en sväng till Överby igen med hjälp av chafför Peter men vi orkade inte stanna så länge utan åkte hem rätt omgående (men först efter att hade fått min daimglass, söndag = ätardag vettu). Hemma har vi tagit det lugnt, gått på promenad med Sigge, lina åkte till dansen som var inställd och köpte sen mat till oss på vägen hem. Hamburgare och pommes blev det dagen till ära men som vanligt satt jag och trugade i en timme eller två och fick sen lämna en fjärdedel. Sen har vi kollat på TV och skjutit på att packa väskan. Imorgon kommer Gunilla och hämtar mig vid fem i halv sex (jättegulligt av henne) så nu måste det dock snart packas och sovas, måste ju hålla mig vaken till X2000-bytet i Herrljunga runt sjutiden så jag vill ha några timmar sömn.

Det har varit en grym helg, jag fattar inte varför jag har så svårt att släppa den här stan men det är alla sköna människor som jag känner här! (nu bor iofs Tommy och Tegen i Göteborg men nu var dom ju här...och jag älskar den stan också) Vill åka ner igen direkt jag kommer hem men det är ju tyvärr inte så billigt. Är inbjuden på renoveringsfest hos Tegen på Vegagatan om två veckor men det är tyvärr samma helg som vi ska åka upp till Humlan och bära träd, annars hade jag nog åkt trots att det är dyrt. Fast han konstaterade även att hela våren/sommaren kommer att vara en lång fest så det blir nog fler tillfälen :)


(Jag hoppas på att jag kan få lite kort från hans telefon så kan jag lägga upp några fler och bättre kort från helgen än de här från min kassa kamera :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Kul att du har fått upp lite fler bilder. Den sista är ju verkligen klockren *haha*

2008-05-16 @ 23:54:56
URL: http://likar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0