vad demonstrerade vi emot?

Igår var det också en skön dag, vi var inte så aktiva i första maj-aktiviteterna men firade det på vårt eget sätt. Vaknade lite seg och bakis vid halv tio men lyckades lätt somna om till elva. Då var vi (framförallt jag) rätt segstartade men vid ettiden föreslog jag att vi skulle gå och träna (om det inte hade varit min nya stil så hade det också varit kors i taket att det initiativet kom från mig och inte lina) och strax efter två kom vi iväg. Eftersom Linas Roland (hennes bil alltså) har körförbud så fick vi snällt promenera de 20 minutrarna ner till Plus, när vi gått några minuter kom det där spöregnet som dom snackat om så när vi var framme var det två dränkta katter som körde.

Eftersom jag vill ta det lite lugnt nu efter förkylningen och vi redan värmt upp lite med promenaden dit så körde jag bara 20 min trappmaskin och 20 min rodd, försökte mig på några ryggövningar också men det var alldeles för skönt att ligga på golvet med benen på pilatesbollen så jag vilade mig mest istället. Därefter blev det solning och sen 1,5 timmes bubbelpool. Stället stängde ungefär när vi låg i solariet men eftersom Lina jobbar där och har nycklar till allt var vi kvar långt efter stängningsdags vilket var skönt eftersom vi då fick hela romerska badet för oss själva (förutom linas kollega som kom förbi och skulle kolla att inga var kvar, han blev rätt ställd när han först bara såg mig och inte lina :)

Sen var det promenad hem (fortfarande regn, lina skrattade gott åt att jag innan sagt att jag inte ville blöta ner mitt nyfixade hår i poolen...hjälpte föga) med en tur förbi ICA Jätten för att köpa middag. Tommy sa att han skulle komma föbi senare så vi lagade tortillas, diskade och städade för att få iordning inför finbesöket. Hans föräldrar bor kanske 10 meter härifrån så det är perfekt. Det var en jättemysig kväll och vi satt och snackade och uppdaterade tommy på alla roliga tv-program som finns, han kände starkt att det är mycket bra grejer han missar nu när han inte har nån tv....eller inte :)

Om vi inte ska åka ut till H&M när Lina slutar (Tombo har bil!) så ska vi nog köra ett träningspass igen, vi får väl se hur det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0