yaal should read this

Det är en speciell veckan den här veckan, två av mina utlandsfavoriter är på besök samtidigt! Lajjo från Hong Kong och Jordan från New York, dom är så sköna och roliga var och en för sig och nu när båda är här är det ju som kalas hela tiden :)


Eftersom Jordan kom i tisdags och Lajjo åkte hem idag så valde vi gårdagen som partydag. Vi började med middag på Riche; jag, Jordan, Veronica, Carina, Ulrika och Lajjo (Pierre var tvungen att åka hem och Mårten hade middag på annat håll :( ). Eftersom jag varken ska göra av med mycket pengar (yeah yeah yeah) eller äta onyttigt så tog jag ingen förrätt och en halv quinoasallad till varmrätt, först efteråt fick jag veta att det var företaget som bjussade :( trist annars hade det blivit Biff Rydberg :) Ett antal öl blev det däremot.


Jag och Jordan hade lite spontankaraoke vid bordet efter middagen, det började med att Ulrika och Lajjo sjöng på "Total eclipse of the heart" av nån anledning och då joinade vi och körde hela racet igenom, först acapella och sen plockade han upp sin iPhone (mmm hmm) och spelade upp låten som vi tryckte örona mot och drog hela igen. Carina tyckte vi var så söta så hon var tvungen att ta kort, tyvärr ser man inte huvudpersonen på bilden...iPhonen.

image446
Coverbandet :)


Originalet


Eftersom båda besökarna var rätt Jet lagade (åt varsitt håll) och vi andra var allmänt trötta så gick vi från Riche vid tio för att inte sega ihop ordentligt. Vi ville ändå vara på något soft ställe så det blev Anglais, på väg dit anslöt Mårten som var färdig med den andra middagen. Där drog vi igång ordentligt och hävde i oss öl, drinkar och, på mårtens smarta initiativ, tequila(!!?) Om vi ska vara riktigt petiga kan det vara så att det bara var jag, Mårten och Jordan som körde racet, och så Lajjo som jag fick bjuda på en sista omgången för att han blev grinig för att han inte fick vara med i gänget. Jag och Mårten tog bara två men Jordan fick dessutom en av Lajjo, vem som helst av oss andra skulle ju inte druckit om man inte känner för det men han svepte halventusiastiskt det för att inte vara otacksam. Stackaren, som han sa på lunchen idag "I don't really like to drink that much anyway, two beers is enough for me" :S

image448
Lajjo, Mårten, Veronica, Carina, Jordan och Ukke,
något suddiga


image449
"Do I have to?"


image450
..."Yes you do" Det är inte gratis att hänga med
New Media, man måste kämpa lite för det ;)


Gårdens ord var ju I alla fall "yaal" short for "you'll" as in "you all". Eftersom vi envisas med att prata svenska med Jordan rätt ofta (han har bott i sverige tre månader när han började på H&M och innan dom skulle öppna i USA och kan några meningar och ord) så kör han på att snacka riktigt snabb engelska med riktig New York accent för att han tror att vi inte ska förstå då. Och med den dialekten blev det mycket sånt, "yaal should bla bla bla" och så med huvudvicket, mmm hmm! Idag lärde jag honom ordet pigg men han kände inte riktigt att han kunde relatera till det :)


Vaknade imorse och hade ett supersug efter rå fisk och wasabi, höll på att lyckas tvinga med mig Jordan och Veronica och äta det på lunchen men som den goda värdinna jag är så följde jag Jordans önskan om pasta. Så nu är det raka vägen hem och trycka sushi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0