skolavslutning

Nu ligger jag här i sängen framför datorn igen fast klockan är bra över tolv, inatt stängde jag inte ner förrän halv fyra och så var jag apatrött idag också. Tänkte att det skulle bli annorlunda ikväll men så blir det sällan.

Igår hade vi skolavslutning på Berghs och jag pallrade mig in till stan för att delta en sista gång. Det var segt i huvudet första timmen men sen släppte det och jag kunde tom sitta på stol under en hel övning som varade i en timme. Vi pratade om våra tankar kring vad vi lärt oss och sen fick vi ge feedback var och en till varandra, först på papper och sen muntligt. Det var helt överväldigande och härligt att höra alla positiva saker som sades om en själv, och alla sa samma saker så det måste väl ligga nått i det, jag är nog lite bättre än vad jag ger mig själv credd för.


H&M-historia på Berghs väggar, innan vi blev
"H&M har ingen röst, H&M är "Top 98:-"!"



Jag är som farmor och bara tar kort när folk äter

Efter snittar och bubbel (Ramlösa för mig) tog jag en promenad hem till lägenheten för att hämta brevet från Försäkringskassan som äntligen kommit och passade på att halka och slå mig lite på vägen. Tyvärr tog jag fel knä och skrapade inte upp La Jolla-knät en tredje gång för att bättra på det ärret, nu blev det ett litet tvillingsår på andra knät istället. Och mina favoritbyxor från London gick sönder, mamma får lappa och laga men det blir nog aldrig samma sak, jag tar det som ett tecken på att jag haft dem för mycket under hösten och borde gå tillbaka till kjol igen. Det var knasigt att vara tillbaka i lägenheten på första gången på en månad, men den var som vanligt, Sabrina har skött den bra, bara en död blomma.


Jodå här bor jag fortfarande - Dorethy Perkins-
kvaliteten tål inte svenskt väglag :(


På kvällen fick jag åter igen ett lyckopiller i form av besök av en annan fin pojke, denna gång en typ 2 meter lång krambjörn. Han hade med sig öl till min far som kompensation för att han inte fick betala för halva taxin i lördags, pappa sa att han i vanliga fall skulle blivit arg men det går ju inte när man kommer med öl. Extra pluspoäng eftersom det tydligen var pappas favoritöl som Björn kommit ihåg att han nämnt nån gång för länge sen (såg äckligt ut) och sen Björns egna favoritöl (såg tyskt-veteöl-äckligt ut :S) Jag säger att vi får vara substitutspojk/flickvänner till varandra nu så länge vi är singlar men just då önskade nog pappa att det var på riktigt, vad mer kan man önska av en svärson än att han kommer med öl :) Vi satt i soffan och snackade ikapp, mest om festen i lördags och efterdyningarna av det, jag gäspade mig igenom första timmen eftersom jag knappt sovit nått natten innan men sen blev det mycket skratt. Vi bestämde att vi ska ses på lördag kväll efter hockeyn när jag är tillbaka i min lägenhet och mitt liv, dock utan alkohol än ett tag till tror jag, vi är ju så jävla roliga ändå så det går nog bra (nä just det, den helgen drack vi ju faktiskt vin).


Cab beer - Jag tog en jättefin bild på min besökare men minneskortet var fullt (har ni hört det förut) och nästa blev minst sagt suddig

Ikväll var Roomservicegänget hemma hos paret Schulman, säga vad man vill om dessa två men jag tycker att dom är roliga. Deras relation måste ju vara idealet för hur ett förhållande ska vara? för mig är det det i alla fall. Katrin är skönaste typen just nu, Alex kan vara lite av en tönt ibland men han är ju gift med henne så han måste ju ha några rätt :)

Kommentarer
Postat av: sofia

Du leder verkligen denna utmaningen. :) Hoppas du e lite bättre i ryggen. kram Sofia

2007-11-29 @ 18:03:48
URL: http://starlady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0